Gdańsk. Problemy z wymianą liczników na prąd. Jest nowy licznik czy znnowu będą kłopoty?

Przy wymianie licznika prądu na nowy Pan Andrzej Skrzypek nie dostał protokołu wymiany, w którym byłby zapisany stan zużycia prądu przed i po wymianie. Czytelnik martwi się, że pracownik Energi mógł się pomylić w wyniku ...

Przy wymianie licznika prądu na nowy Pan Andrzej Skrzypek nie dostał protokołu wymiany, w którym byłby zapisany stan zużycia prądu przed i po wymianie. Czytelnik martwi się, że pracownik Energi mógł się pomylić w wyniku czego rachunek będzie zawyżony.





- Nie mogłem potwierdzić, czy stan licznika, który spisał inkasent jest zgodny z prawdą. A co jeśli się pomylił? Jak potem udowodnię Enerdze, że przysłała mi za wysoki rachunek? - denerwuje się pan Andrzej.
- Gazownia przy wymianie liczników spisywała protokół, w którym podano stan starego i nowego licznika. Podpisywał go tata i pracownik gazowni, a kopia zostawała u nas. Z elektrowni nie otrzymaliśmy żadnego dokumentu potwierdzającego wymianę - mówi Bartłomiej Skrzypek, syn Czytelnika.
Jak się dowiedzieliśmy licznik, który zostaje założony, nie jest wyzerowany, ponieważ przechodzi wcześniej testy na dokładność pomiaru.
∨ Czytaj dalej

Dlatego stan starego licznika i stan nowego nie zgadzają się.
- Procedura wymiany liczników nie przewiduje pozostawienia odbiorcy kopii druku wymiany wypełnianego przez pracownika - mówi Rafał Ziembiński z Energi - klient może jednak w każdej chwili przyjść do biura obsługi i zobaczyć ten dokument. Może też otrzymać jego kopię. W przypadku podejrzenia, że podczas odczytu doszło do nieprawidłowości, przeprowadzimy kontrolę pomiaru poboru energii - dodaje.
Jednak to nie koniec problemów z nowym licznikiem. Urządzenie ma cyfrowy wyświetlacz, a nie została do niego dołączona instrukcja, jak odczytać stan zużycia prądu.
- Na wyświetlaczu migają cyferki. Zawsze starałem się oszczędzać prąd, bo jest drogi. Jak teraz mam kontrolować, ile zapłacę, skoro nie wiem jak odczytać zużycie - skarży się Czytelnik.
- Po raz pierwszy spotykamy się z takim problemem - mówi Rafał Ziembiński. Pan Skrzypek może otrzymać instrukcję w punkcie technicznej obsługi klienta w naszej siedzibie. Rozważymy też propozycję przekazywania odbiorcom instrukcji obsługi nowych liczników - zapewnia.
Magdalena Sapkowska

Warto przeczytać

Sonda

Sprawdzian szóstoklasisty 2014 był...?

Zobacz koniecznie

przewiń w lewo przewiń w prawo

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do Państwa indywidualnych potrzeb i preferencji, w celu emisji możliwie indywidualnie przygotowanej reklamy. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

Zamknij