Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ankieta ZKM. Pasażerowie ocenią kulturę kierowców i motorniczych

Ewelina Oleksy
G.Mehring/Archiwum DB
Zasługują na ocenę bardzo dobrą czy może wręcz przeciwnie - niedostateczną? O tym może zadecydować każdy, kto po Gdańsku jeździ autobusami i tramwajami. Zakład Komunikacji Miejskiej wystawia pod ocenę pasażerów swoich kierowców oraz motorniczych.

- Już po raz drugi zapraszamy do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku. ZKM chce się dowiedzieć, jak gdańszczanie oceniają obsługę w autobusach i tramwajach - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM.
Jak oceniasz kulturę osobistą i profesjonalizm kierowców autobusów, a jak motorniczych w tramwajach? Te pytania gdańszczanom zadaje Zakład Komunikacji Miejskiej, który przeprowadza specjalną ankietę. W jej ramach motorniczym i kierowcom każdy może wystawić notę w szkolnej skali od 1 do 5. By wyrazić swoją opinię, wystarczy poświęcić minutę i wypełnić krótki elektroniczny formularz dostępny na stronie internetowej www.zkm.pl. Ankieta jest anonimowa i zawiera sześć pytań. Trzy z nich dotyczą kultury osobistej kierowców i motorniczych, a trzy kultury i profesjonalizmu obsługi w autobusach i tramwajach.

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy - mówi Jerzy Zgliczyński, prezes ZKM w Gdańsku .

Zobacz, jakie były wyniki poprzedniej ankiety ZKM w Gdańsku.

Ankieta już cieszy się ogromną popularnością, bo wypełniło ją ponad tysiąc osób. Gdy w pierwszej połowie listopada znane będą wyniki, zostaną one porównane do tych z początku tego roku, gdy ZKM przeprowadził takie samo badanie. Wtedy swój głos oddało prawie 1,6 tys. osób, których średnia ocen wypadła na mocną trójkę. Prawie połowa pasażerów dobrze i bardzo dobrze oceniła kulturę osobistą kierowców i motorniczych. 13 proc. pytanych wystawiło im piątkę, 34 proc. czwórkę, a 31 proc. trójkę. Źle i bardzo źle kulturę osobistą prowadzących pojazdy oceniło 22 proc. ankietowanych.

- Przywiązujemy ogromną wagę do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - podkreśla Jerzy Zgliczyński.

ZKM ankietę chce przeprowadzać cyklicznie - mniej więcej co pół roku. Jej głównym celem jest to, by zlikwidować najczęstsze przyczyny niezadowolenia wśród pasażerów. A wachlarz tego, co ich denerwuje w zachowaniu kierowców i motorniczych, jest szeroki. Od niegrzecznych odzywek, przez gwałtowne hamowanie bez powodu, aż po zbyt szybkie zamykanie drzwi , gdy pojazd jeszcze stoi na przystanku czy... palenie papierosów za kierownicą.

- Często jestem świadkiem tego, w jak chamski sposób kierowcy odnoszą się do pasażerów - mówi Ilona Murecka z Gdańska. - Ostatnio wracałam przepełnionym autobusem z pracy. Mnóstwo osób stało, a kierowca jechał bardzo gwałtownie. Gdy ktoś mu zwrócił uwagę, żeby był ostrożniejszy, bo nie wiezie bydła, ten odkrzyknął, że wiezie. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca - zaznacza pani Ilona.

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto