Vistal Gdynia wniosek o ogłoszenie upadłości złożył w październiku minionego roku. W ostatnich dniach władze spółki przedstawiły plan restrukturyzacyjny i poinformowały o odstąpieniu od umowy z Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska dotyczącej budowy nowego mostu na Wyspę Sobieszewską. Po tych informacjach pojawiły się obawy, czy opóźniona już o blisko pół roku inwestycja nie będzie miała kolejnego poślizgu. Władze Gdańska uspokajają, że nie ma takiego zagrożenia.
- Prace na budowie mostu zwodzonego są kontynuowane, a pozostali członkowie konsorcjum - Metrostav a.s. oraz Vistal Infrastructere Sp. z o.o. - deklarują kontynuację kontraktu. Vistal Gdynia S.A. odpowiedzialny był za wykonanie konstrukcji stalowej obiektu, w tym zwodzonych przęseł mostu. Jest ona wykonana w 85 proc. i znajduje się na terenie stoczni Vistal Gdynia - informuje o aktualnej sytuacji Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prezydenta Miasta Gdańska.
DRMG w imieniu pozostałych członków konsorcjum wystąpiła do Vistal Gdynia S.A. w restrukturyzacji o wydanie pozostających na terenie spółki elementów konstrukcyjnych zwodzonych przęseł mostu. Obecnie władze miasta czekają na odpowiedź firmy.
Przypomnijmy, że budowa nowej przeprawy na Wyspę Sobieszewską podzielona jest na trzy główne obszary. Pierwszy obejmuje infrastrukturę zewnętrzną - czyli drogową oraz sieciowo-instalacyjną. Te prace są już na finiszu, zakończyło się też umacnianie nabrzeża poza obszarem, który będzie trzeba wzmocnić po demontażu starego mostu pontonowego. Prace wykończeniowe prowadzone są też już w sercu obiektu, czyli sterowni.
Najtrudniejszym technologicznie etapem całej inwestycji jest realizowana aktualnie budowa dwóch komór usytuowanych na torze wodnym. Na nich będą osadzone sterowniki i siłowniki hydrauliczne odpowiedzialne za poruszanie elementami ruchomymi mostu.
Co oprócz wspomnianej konstrukcji stalowej, którą ma Vistal Gdynia, zostało jeszcze do zrobienia w najbliższych miesiącach? Do wykonania jest m.in. całe wyposażenie mostu (barierki, wpusty, dylatacje, instalacje elektryczne, teletechniczne i deszczowe), automatyka obiektu czy ułożenie warstwy ścieralnej na całym układzie drogowym oraz na ścieżkach rowerowych.
- Termin zakończenia prac, zgodnie z zawartym aneksem, przypada na koniec kwietnia 2018 r. Ze względu na stan zaangażowania robót i konieczność dokończenia stalowej konstrukcji mostu zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia kontraktu do końca czerwca - przypomina Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Budowie mostu towarzyszy także inna inwestycja, która ucieszy mieszkańców Wyspy i turystów. Do lipca gotowy będzie kolejny, półkilometrowy fragment deptaka nadwiślańskiego. Pojawią się tu nowe elementy małej architektury, a na całej spacerowej trasie, także tej zbudowanej w poprzednich latach, zamontowane zostanie oświetlenie. Koszt tej inwestycji to ok. 1 mln zł.
Zobacz też: Budowa nowego mostu na Wyspę Sobieszewską - luty 2017 r.
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?