Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Nowej Łódzkiej korkuje południe Gdańska

gp
Fot. Karolina Misztal
Kolejne miejsce przyblokowało komunikację na gdańskim Południu. Zwężona jezdnia przy skrzyżowaniu ulic: Łódzkiej ze Świętokrzyską korkuje ruch w tym rejonie.

- Jeszcze parę dni temu można było tędy w miarę płynnie przejechać. Świętokrzyska korkowała się tylko przed światłami. Teraz, ruch skutecznie ogranicza zwężenie drogi przy skrzyżowaniu z Łódzką. Stoi się coraz dłużej, do tego pyli się, wszędzie piach na drodze, a jak pada - błoto - denerwuje się Piotr Wolski, kierowca samochodu dostawczego.

Kierowcy klną, pasażerowie narzekają, a korki - niestety - są coraz dłuższe.

- Nie utrudniamy życia kierowcom dłużej niż potrzeba - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK-u, inwestora linii tramwajowej i Nowej Łódzkiej.- Przepisy organizacji ruchu drogowego na czas budowy zobowiązują wykonawcę do zachowania określonych środków ostrożności. W tej chwili, prace ziemne toczą się blisko krawędzi jezdni, dlatego zmuszeni byliśmy do zawężenia tego odcinka. Nie chcemy, aby doszło do nieszczęścia, żeby na przykład obsunął się jakiś samochód. W tym miejscu nie ma chodnika, który mógłby być buforem bezpieczeństwa, dlatego po obu stronach ustawione zostały słupki ostrzegawcze zwężające jezdnię.

Czytaj także: Tramwaj na Ujeścisko pojedzie już w maju 2012

Wydaje się, że do tej sytuacji przyjdzie nam się przyzwyczaić. Przewężenie drogi potrwa długo - jak mówi inwestor - nawet kilka miesięcy. Dopóki prace nie przesuną się w głąb placu budowy, trzeba będzie pocierpieć w korkach.

Spowolnienie ruchu zostało też ...wymuszone znakiem drogowym.

- Znak ograniczający prędkość pojazdów do 30 km/godz został ustawiony ze względu na intensywność ruchu na budowie w tym rejonie - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu ZDiZ w Gdańsku - Dotyczy on krótkiego odcinka: od Łódzkiej do końca budowy.

Prace na Nowej Łódzkiej trwały również, gdy zima dawała się we znaki

Trudne warunki jazdy pogarsza stan ulicy. Kiedy jezdnia jest sucha, po każdym przejeździe kilkutonowych ciężarówek unoszą się tony drobnego pyłu. Piasek gromadzi się w koleinach rozjeżdżonej drogi.

- Na tym odcinku - mówi Skorupka-Kaczmarek - kursuje 5 mechanicznych szczotek: dwie na Świętokrzyskiej, dwie na Łódzkiej i jedna na Witosa. Przez cały dzień, aż do zakończenia prac na budowie, oczyszczają drogę z piasku. Natężenie prac jest jednak coraz większe w tym rejonie.

Przypomnijmy. Prawie 3-kilometrowa linia tramwajowa w maju 2012 roku połączy pętlę na Chełmie z nowo wybudowanym węzłem Nowa Łódzka. Czas realizacji inwestycji - 18 miesięcy.

Oprócz torów tramwajowych, zaopatrzonych m.in. w gumowe wkładki, które mają wyciszyć stukot, oraz maty zmniejszające wibracje, powstanie też dodatkowa infrastruktura: ulica Nowa Łódzka, wiadukt nad ul. Zakoniczyńską, przejście tunelowe przy ul. Witosa, 15 przejść dla pieszych, 12 przejazdów przez jezdnię i tory oraz 7 przystanków z wiatami (przy ul. Cieszyńskiego, Cebertowicza, Wilanowskiej, Przemyskiej i Płockiej).

Przy węźle Nowa Łódzka pojawi się także parking typu "Park & Ride" mieszczący 190 samochodów i 200 rowerów, przeznaczony dla osób, które dojadą do węzła własnym środkiem transportu.

Przetarg na wykonanie projektu wygrało konsorcjum MTM SA z Gdyni wraz z Trakcją Polską SA Warszawa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto