Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dotychczasowego prezesa spółki Nextbike Polska Roberta Lecha zastąpił związany z firmą od 2013 r. Paweł Orłowski

Maciej Pietrzak
Przemysław Świderski
Oficjalnym powodem roszady są niesatysfakcjonujące akcjonariuszy spółki zyski. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że zmiana ma związek także z problemami z działaniem Mevo.

Rada nadzorcza największej w Polsce firmy zajmującej się systemami rowerów publicznych na początku tygodnia odwołała ze stanowiska prezesa Roberta Lecha. Nowym szefem spółki został Paweł Orłowski, założyciel i wieloletni menedżer spółki Larq, czyli większościowego akcjonariusza Nextbike.

- Obecnie Nextbike Polska jest liderem rynkowym, który w tym roku zarządzać będzie flotą ok. 24 tys. rowerów. Spółka ma na koncie uruchomienie pierwszego systemu zagranicznego w fińskim mieście Turku i wdrożenie największego systemu finansowanego komercyjnie dla PKN Orlen. Zarządzamy pierwszym w Polsce regionalnym systemem bike-train-bike „Rowerowe Łódzkie” i realizujemy największy w Europie system rowerowy w całości składający się z rowerów IV generacji wspomaganych elektrycznie - Mevo. Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką - mówił Paweł Orłowski po objęciu stanowiska.

Z perspektywy Pomorza doniesienia o zmianie w szefostwie Nextbike’a są interesujące przede wszystkim ze względu na to, że zbiegły się w czasie z pełną niedociągnięć inauguracją pomorskiego systemu roweru metropolitalnego Mevo. Już od ponad tygodnia wstrzymane są w nim wszelkie płatności. Oznacza to, że z rowerów nie mogą skorzystać nowi użytkownicy, a dotychczasowi nie mają możliwości doładowania swoich kont.

Problemów spowodowanych ogromną, rekordową w skali kraju popularnością rowerów Mevo jest jednak dużo więcej. W ostatnich dniach informowaliśmy o tym, że do ich rozwiązania oficjalnie wezwał Nextbike zamawiający system Mevo Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Uwagi - poza kwestią przywrócenia płatności - dotyczą też unormowania sprawy ładowania baterii w rowerach, skrócenia czasu naprawy uszkodzonych pojazdów czy lepszej ich relokacji.

Pewne jest, że OMG-G-S nałoży na Nextbike kolejne kary umowne (dotychczas 900 tys. zł za spóźnienie I etapu systemu), ich wysokość jest jednak niewiadomą.

Start roweru metropolitalnego w 14 pomorskich gminach:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto