Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga Zielona w Gdańsku. Ekolodzy krytykują plany przebiegu trasy w pasie nadmorskim

Maciej Pietrzak
Budowie Drogi Zielonej sprzeciwia się również Roger Jackowski z Gdańskiej Kampanii  Rowerowej. Podczas czwartkowej Sesji Rady Miasta wywiesił transparent
Budowie Drogi Zielonej sprzeciwia się również Roger Jackowski z Gdańskiej Kampanii Rowerowej. Podczas czwartkowej Sesji Rady Miasta wywiesił transparent Piotr Hukało
Plany powstania Drogi Zielonej od początku budzą kontrowersje. Jej budowy chcą władze miasta i mieszkańcy dzielnic Oliwa i Osowa. Sprzeciwiają się jej natomiast mieszkańcy nadmorskich dzielnic Gdańska, m.in. Przymorza czy Zaspy, do których właśnie dołączyli ekolodzy.

W ostatnich dniach członkowie wschodnio-pomorskiego oddziału Polskiego Klubu Ekologicznego z siedzibą w Gdańsku napisali list do prezydenta Pawła Adamowicza w sprawie Drogi Zielonej na odcinku nadmorskim (od al. Hallera do ul. Gospody).

Klub nie chce, by trasa miała status drogi tranzytowej. Ekolodzy podkreślają, że Droga Zielona miała być pierwotnie elementem tzw. ramy komunikacyjnej Gdańska, na którą składać się miały część zewnętrzna (obwodnice: Trójmiasta i południowa) przeznaczona dla ruchu tranzytowego oraz wewnętrzna (al. Sucharskiego z mostem wantowym, tunel pod Martwą Wisłą, Droga Zielona i Nowa Spacerowa) dla ruchu lokalnego.

„Obecnie przewiduje się połączenie będącego na ukończeniu tunelu pod Martwą Wisłą z obwodnicą trójmiejską właśnie przez Drogę Zieloną, co może mieć fatalne skutki dla nadmorskich dzielnic Gdańska” - piszą w liście do prezydenta Adamowicza członkowie PKE.

Ekolodzy zwracają uwagę przede wszystkim na dwa zagrożenia.

Pierwszym z nich jest to, że planowana Droga Zielona na odcinku al. Hallera - ul. Pomorska ma przebiegać przez teren strefy ochronnej ujęć wody Zaspa i Czarny Dwór, co może spowodować pogorszenie jej jakości.

Drugą sprawą, na którą zwracają uwagę członkowie klubu, jest odcięcie planowanym przebiegiem trasy mieszkańców wielkich blokowisk od rekreacyjnych terenów pasa nadmorskiego - bardzo popularnego parku Reagana.

Czytaj również: Droga Zielona w Gdańsku. Mieszkańcy popierają, eksperci krytykują [MAPA]

Na niedawnym spotkaniu z mieszkańcami Przymorza Wielkiego prezydent Adamowicz zapewnił, że magistrat słucha krytycznych głosów i analizuje inny przebieg kontrowersyjnej trasy - przez al. Jana Pawła II, ul. Chłopską i Gospody.

Takie poprowadzenie tej części Drogi Zielonej to właśnie jeden z dwóch proponowanych przez PKE przebiegów. Od trasy Sucharskiego prowadziłby on krótkim odcinkiem DZ przez przebudowaną ul. Kościuszki, a do obwodnicy ul. Nową Spacerową. Drugi wariant zakłada w ogóle ominięcie Zaspy i Przymorza, wykorzystując istniejącą trasę Słowackiego.

- Należy wykorzystać wszystkie dostępne sposoby, by już w 2016 roku wyeliminować ruch tranzytowy z tunelu pod Martwą Wisłą przez ul. Czarny Dwór - apelują członkowie klubu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto