Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Gdańsku Wrzeszczu. Przebudowa stacji minęła półmetek [ZDJĘCIA]

Paweł Durkiewicz
Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz - przebudowa stacji
Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz - przebudowa stacji Przemek Świderski
Przebudowa stacji PKP Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim etapem modernizacji magistrali kolejowej Warszawa - Gdynia. Prace prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe SA obejmują remont torowiska, budowę nowego peronu, modernizację przejść podziemnych, a także ustawienie nowego muru oporowego i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Dworzec PKP w Gdańsku Wrzeszczu - nowy peron

Nowy peron o charakterze wyspowym (położony między dwoma torami) będzie służył zarówno połączeniom dalekobieżnym, jak i składom Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która ma ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku.
- Sam peron będzie gotowy już w połowie listopada. Wówczas wykonawca przeniesie się na istniejący już peron środkowy, który zostanie całkowicie rozebrany, a następnie wzniesiony od nowa - mówi Ireneusz Krzywicki, kierownik projektu.

Pod względem stylu architektonicznego obydwa nowe 400-metrowe perony zostaną dostosowane do zmodernizowanego w zeszłym roku peronu trójmiejskiej SKM.

Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz. Prace mają zakończyć się w pierwszej połowie 2015 roku [ZDJĘCIA]

Niemal w pełni ukończony jest już mur oporowy, rozciągający się od okolic dworca aż do zabytkowego wiaduktu nad ul. Wajdeloty.

Dworzec PKP w Gdańsku Wrzeszczu - zmiany dla pieszych

Równolegle prowadzone są prace nad przejściami podziemnymi dla pieszych. Obok tunelu łączącego budynek dworca z peronami gotowe - na razie w stanie surowym - jest już także przejście podziemne łączące ulice Dmowskiego i Kilińskiego.

Przeczytaj więcej na temat zmian w

Na początku przyszłego roku zostanie oddane do użytku trzecie przejście: łączące ulice Waryńskiego i Białą. Dostęp do peronów ułatwi też pięć nowych wind.

Projekt, którego głównym wykonawcą jest poznańskie konsorcjum Tor-Pol, ma zostać ukończony w maju przyszłego roku. Jego wartość to, bagatela, ok. 150 mln zł, które pozyskać udało się m.in. z Unii Europejskiej.

Rozmowę z Ewą Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeczytacie w magazynie "Trójmiasto", dodatku do piątkowego, papierowego wydania "Dziennika Bałtyckiego" (3.10.2014)

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto