Jak informuje inwestor, dzięki budowie Forum Gdańsk w Śródmieściu powstało ponad 1000 metrów nowych tras dla rowerzystów oraz niemal 400 metrów ciągu pieszo-rowerowego.
Wszystkie drogi wykonane są z materiałów, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo użytkowania, a jednocześnie są przyjazne dla okolicznej roślinności.
- Nawierzchnia dróg rowerowych w większości jest wykonana z czarnej i czerwonej masy asfaltowej - mówi Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu z Doraco, odpowiedzialnego za tę część robót. - Na wiaduktach w ciągu Alei Armii Krajowej zastosowaliśmy nawierzchnię betonową pokrytą żywicą, a wzdłuż ulicy 3 Maja, ze względu na bliskie sąsiedztwo drzew - warstwę wykończeniową z wodoprzepuszczalnej mieszanki żywic.
W ramach inwestycji przygotowano też 106 miejsc parkingowych dla rowerów oraz 2 stacje naprawcze.
- Rowerzyści są mile widziani w Forum i na ścieżkach wokół centrum - mówi Magdalena Gibney, dyrektor Forum Gdańsk. - Przygotowaliśmy specjalne miejsca do parkowania rowerów na terenie całego kompleksu. Rower będzie można zaparkować od okolic węzła Śródmieście, przez główne place, aż do przejścia podziemnego pod ulicą Wały Jagiellońskie oraz Armii Krajowej.
Rowerzystów czekają także kolejne ułatwienia w rejonie powstającego przejścia podziemnego pod ulicą Okopową. Z obu stron ulicy powstały specjalne bezstopniowe rampy, umożliwiające przejazd bez zsiadania z roweru. Zdecydowanie łatwiejszy będzie dostęp do peronu SKM i węzła Śródmieście. Z każdego kierunku zastosowano alternatywę dla schodów w postaci wind oraz ramp. Kolejnym udogodnieniem dla rowerzystów, oczekujących na zmianę świateł będzie 19 podpórek umiejscowionych przy przejazdach w okolicy Forum.
Cykliści będą mogli też skorzystać z 19 podpórek czekając na zmianę świateł.
Lokalizacje podpórek dla rowerzystów:
- przejazd ścieżką rowerową wzdłuż ul. Okopowej przez węzeł Unii Europejskiej (przejazd przez jezdnię i torowisko tramwajowe)
- przejazd ścieżką rowerową w ciągu wzdłuż ul 3 Maja z parkingu przy Urzędzie Miejskim do ul. Menonitów (połączenie ze ścieżką wzdłuż kanału Raduni) - przejazd przez jezdnię przez ul. Rogaczewskiego, al. Armii Krajowej i ul. Biskupią
- przejazd przez ul. 3 Maja przez jezdnię i torowisko (przejazd na początku i na końcu peronu tramwajowego tj. na wysokości al. Armii Krajowej i ul. Rogaczewskiego)
- przejazd przez jezdnię przez ul. Nowe Podwale Grodzkie
Cały czas niewiadomo jak zakończy się afera z przebudową Kanału Raduni. Inwestor zabudował jego fragment betonową płytą.Pomorska Wojewódzka Konserwator zabytków prowadzi w tej sprawie postępowanie, którego efektem może być nałożenie na inwestora nawet pół miliona złotych kary. Okazało się bowiem, że prace były prowadzone bez ważnego pozwolenia konserwatorskiego. Decyzja o wysokości kary, jak informuje Marcin Tymiński, rzecznik wojewódzkiej konserwator, zapaść ma za ok. dwa tygodnie. Odrębne postępowanie prowadzi Prokuratura Okręgowa.
Więcej czytaj TUTAJ
Forum Gdańsk ma zostać otwarte późną wiosną. Najprawdopodobniej już w maju.
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?