Stalowa konstrukcja, element nowej Trasy Słowackiego, zagrażały przewodom kolejowej trakcji. Awanbek, zamontowany na przedzie wiaduktu - służący do nasuwania konstrukcji - uniemożliwiał też kursowanie pociągom dalekobieżnym. Te skierowano na tory SKM. Zdecydowano o usunięciu dziobu montażowego.
600-tonowy most stanie obok istniejącego Zielonego Wiaduktu we Wrzeszczu
- W czasie stabilizacji konstrukcja nośna przesunęła się ze stolika montażowego i oparła o podpory montażowe. Konieczne jest przywrócenie położenia umożliwiającego dalsze nasuwanie. Trwają prace mające to umożliwić w jak najkrótszym czasie. W związku z tą sytuacją przez kilka godzin porannych do 9.30 z utrudnieniami kursowały pociągi dalekobieżne. Obecnie kursy wróciły do normy - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, zlecającego budowę nowej Trasy Słowackiego. - W związku z problemami, jakie nastąpiły w trakcie stabilizacji nasuniętego w nocy ze środy na czwartek fragmentu wiaduktu P2, nasuwanie może wydłużyć się o kilka dni.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?