- W tym czasie pod budowany wiadukt podjedzie ponad 100 betoniarek, aby dostarczyć niezbędne do wykonania tego zadania ponad 800 m sześc. betonu. Będzie to największe, jak do tej pory, jednorazowe betonowanie na budowie PKM - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Betonowanie jest prowadzone jednocześnie przy pomocy dwóch pomp, ustawionych przy obu przyczółkach wiaduktu, oznaczonego na planach PKM symbolem WK 11. Dzięki temu podjeżdżające pod pompy betoniarki nie blokują ruchu na ul. Słowackiego, a jedyne utrudnienia dla jadących nią kierowców mogą wystąpić w momentach włączania się pojazdów budowy do ruchu miejskiego lub ich wjeżdżania na teren budowy.
- Ze względów konstrukcyjnych obydwa dźwigary łukowe wiaduktu wraz z centralną górną płytą muszą być wykonane bez żadnych przerw technologicznych - tłumaczy Tomasz Konopacki. - Dlatego betonowanie obiektu prowadzone będzie przez wykonawcę non stop przez 24 godziny i powinno zakończyć się w sobotę rano.
Aby wykonać to zadanie potrzeba ponad 800 m sześc. betonu, który dowiezie ponad 100 betonomieszarek. Wewnątrz konstrukcji wiaduktu ułożono wcześniej ok. 300 ton stali zbrojeniowej.
Pomorska Kolej Metropolitalna. Kamery online na placach budowy PKM [WIDEO]
Żelbetowy wiadukt łukowy WK 11 jest czwartym co do wielkości obiektem inżynieryjnym na trasie PKM (po estakadzie WK 36 przy lotnisku, estakadzie WK 4 na Strzyży i wiadukcie WK 16 nad ul. Rakoczego), a jednocześnie pierwszym jeśli chodzi o rozpiętość łuku, który w przypadku wiaduktu nad ul. Słowackiego liczy sobie aż 80 metrów. W najwyższym punkcie wysokość łuku tego wiaduktu wynosi ok. 5,5 m, natomiast jego najmniejsza tzw. skrajnia drogowa to 4,7 m.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?