- Elementy dotarły lądem, trzema tirami i składowane są na terenie budowy od strony Ku Ujściu, gdzie powstaje szyb startowy i skąd rozpocznie się wiercenie tunelu - informuje Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Kolejne części maszyny TBM (tunnel boring machine), której produkcja trwała rok, będą przyjeżdżać do Gdańska sukcesywnie, aż do końca roku. Na początku lutego przyszłego roku powinno zaś rozpocząć się wiercenie fragmentu IV zadania Trasy Słowackiego.
Zobacz także: Władze Gdańska odebrały z fabryki maszynę TBM. Ten "kret" wywierci tunel pod Martwą Wisłą [ZDJĘCIA]
Długi na ponad 1,3 km tunel pod Martwą Wisłą, będzie pierwszym tunelem w Polsce wykonanym metodą TBM. Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" (od strony Węzła Ku Ujściu) w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" (od strony Węzła Marynarki Polskiej) w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu.
Tarcza wiercąca tzw. "kreta" ma średnicę ponad 12 metrów. Wydrąży pod ziemią dwie nitki tunelu, po jednej dla każdego kierunku ruchu. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem wody.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?