Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Połączenia PKP Intercity podczas Euro 2012

RO
W czasie Euro 2012™, PKP Intercity uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej oraz kilka w komunikacji międzynarodowej.

Dodatkowe składy zabiorą na mecze w sumie ponad 45 000 kibiców. W barwach Przewoźnika jeździć będzie blisko 1700 wagonów i 261 lokomotyw. Spółka zapewni również specjalne wsparcie na dworcach dla polskich i zagranicznych kibiców. W celu lepszej kontroli sprzedaży biletów zostanie wprowadzona pełna rezerwacja miejsc w pociągach kursujących do Miast Gospodarzy.

PKP Intercity wiosną 2010 r. powołało dedykowany Mistrzostwom zespół, który opracowywał harmonogram oraz zakres prac. Spółka przygotowując plan działań, analizowała również skalę przedsięwzięcia bazując na doświadczeniach austriackiego przewoźnika OBB, z którego usług korzystali kibice podczas mistrzostw w Austrii i Szwajcarii w 2008 roku.

„Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to szansa dla kraju, ale i duże wyzwanie logistyczne dla różnych dziedzin biznesu. Naszym celem, jako przewoźnika, jest zapewnienie bezpiecznego, sprawnego i wygodnego środka transportu. Chcemy zaoferować dobry standard oraz w jak najlepszych warunkach przewieść naszymi pociągami kibiców na poszczególne mecze” – mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

PKP Intercity przeprowadziło dokładne analizy oferty połączeń do Miast Gospodarzy pod kątem podróżnych przewożonych obecnie i potoków pasażerskich spodziewanych podczas Euro. Na tej podstawie przygotowano siatkę połączeń krajowych oraz międzynarodowych na czas trwania mistrzostw. W czerwcu PKP IC uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej, objętych całkowitą rezerwacją miejsc, którymi kibice będą mogli dotrzeć na mecze. Będą one zestawione z 11 wagonów, co każdorazowo zapewni pulę od 800 do 900 miejsc. Na wypadek większej niż szacowana frekwencja, na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia/Gdańsk Główny przewoźnik zabezpieczy, w dniu rozgrywanych w tych miastach meczów, co najmniej jeden dodatkowy skład, gotowy do natychmiastowego uruchomienia zaraz po zakończeniu meczu.

Poza dodatkową ofertą 50 pociągów, w komunikacji krajowej dojazdy na mecze realizowane będą pociągami stałego kursowania tzn. takimi, które docierają do Miasta Gospodarza na ok. 3 godziny przed rozpoczęciem meczu. Podobnie będzie w przypadku powrotów, z tą różnicą, że odjazdy realizowane będą od ok. 1,5 godziny po zakończeniu meczu lub od ok. 0,5 godziny po zamknięciu strefy kibica. W celu zapewnienia komfortu, wszystkie pociągi przywożące lub odwożące kibiców będą wzmocnione do maksymalnych możliwości technicznych infrastruktury kolejowej i możliwości taborowych.

„Jesteśmy przygotowani na różnego rodzaju sytuacje, przewidujemy nawet kilkukrotny wzrost liczby pasażerów w stosunku do najbardziej obłożonych okresów w ciągu roku. Obecnie dysponujemy 1500 wagonami oraz 250 lokomotywami. Do czerwca będziemy mieli o ok. 200 wagonów i 11 lokomotyw więcej. 50 pociągów dodatkowo uruchomionych zostanie objętych całkowitą rezerwacją miejsc. Bilety na komunikację krajową i międzynarodową w przedsprzedaży chcemy udostępnić jak najwcześniej, zarządca infrastruktury planuje zarządzenie rozkładu na Euro 26 marca ” – zaznacza Janusz Malinowski.

Komunikacja międzynarodowa w trakcie Euro 2012

Komunikacja międzynarodowa w trakcie Euro 2012

Polska – Ukraina

Obecnie między tymi krajami realizowane są cztery regularne połączenia (Kijów – Berlin – Kijów; Kijów – Warszawa Gdańska – Kijów; Przemyśl – Wrocław – Przemyśl oraz Przemyśl – Lwów – Przemyśl), w których oferowanych jest 2450 miejsc.

W czasie EURO 2012™, poza stałą ofertą 4 par pociągów, w komunikacji Polska – Ukraina kursować będzie 5 par pociągów dodatkowych. W związku z różnicą w szerokości torów w obu krajach, zdecydowano, że przy kursowaniu pociągów dodatkowych zastosowane zostaną dwa rozwiązania. Pierwsze, to przesiadka przy jednym peronie z pociągu na torze 1435 mm do pociągu na torze 1520 mm i odwrotnie – na stacjach Chełm, Jagodin i Przemyśl. Drugie, to tradycyjna wymiana wózków wagonowych na funkcjonujących obecnie punktach przestawczych w Przemyślu i Jagodinie.

Strony, polska i ukraińska, uzgodniły kursowanie 3 pociągów dodatkowych na trasie Przemyśl - Lwów (po torze 1520 mm) w dniach 9, 13 i 17 czerwca oraz 3 pociągów relacji Lwów- Przemyśl (również po torze 1520 mm) w dniach 10, 14 i 18 czerwca. Pociągi te będą skomunikowane na stacji Przemyśl z pociągami kursującymi na linii Kraków – Przemyśl. Dodatkowo, 25 czerwca i 2 lipca kursować będą pociągi relacji Kijów – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gdańska – Kijów.

Polska – Czechy

W związku z tym, że mecze drużyny czeskiej odbywać się będą we Wrocławiu, to właśnie do tego miasta z Czech uruchomione będą dodatkowe składy. Koleje czeskie, uruchomią 12 pociągów specjalnych w relacjach Praga/Ostrawa – Wrocław – Praga/Ostrawa. W zależności od liczby pasażerów pociągi zestawione będą od 5 do 11 wagonów.

Polska – Niemcy

Obecnie, PKP Intercity uruchamia codziennie 4 pary pociągów w relacji Warszawa – Berlin oraz jedną parę w relacji Hamburg – Kraków przez Berlin i Wrocław. Wszystkie te pociągi na okres EURO będą wzmacniane do maksymalnych możliwości technicznych. Dodatkowo, 6 czerwca zadebiutuje nowe, dzienne połączenie między Trójmiastem a Berlinem, realizowane pociągiem kategorii EuroCity o nazwie „ Berlin – Gdańsk –Express”.
Ponadto, prowadzone są prace nad uruchomieniem pociągów nadzwyczajnych z Niemiec na Ukrainę w tranzycie przez Polskę. Partnerem realizującym takie indywidualne zamówienia jest PKP Intercity.

Polska – Rosja
Obecnie, każdej doby Warszawę i Moskwę łączy jedno połączenie, oferujące ok. 240 miejsc. W związku z tym, że na każdy mecz drużyny Rosji rozgrywany w Polsce przyjedzie ok. 3500 kibiców, PKP Intercity planuje uruchomić 7 par dodatkowych pociągów: 3 pary połączeń bezpośrednich Moskwa – Warszawa, realizowanych 12 wagonami sypialnymi każdy oraz 4 pary pociągów – po 14 wagonów każdy - w relacji Moskwa – Terespol, gdzie kibice przesiądą się do pociągów relacji Terespol-Wrocław/Warszawa. W relacji powrotnej do Rosji przesiadanie się podróżnych odbywać się będzie na stacji Brześć.

Do dnia 19 marca br. zagraniczni przewoźnicy zgłosili w sumie zapotrzebowanie na uruchomienie i obsługę 79 pociągów specjalnych kursujących w trakcie EURO 2012™. W czasie rozgrywek na polskich torach pojawią się pociągi z kibicami z Ukrainy, Chorwacji i Szwecji, Danii i Holandii oraz Czech i Rosji. Będą to pociągi zamknięte, kursujące na zamówienie konkretnych klientów.

W chwili obecnej trwają prace nad opracowaniem rozkładu jazdy tych pociągów. Zamówienia na realizację takich pociągów Spółka PKP Intercity S.A. przyjmować będzie praktycznie przez cały czas aż do zakończenia EURO, przy czym realizacja każdego takiego zamówienia uzależniona będzie od możliwości techniczno – eksploatacyjnych.

Obsługa podróżnych

Obsługa podróżnych

Już dziś PKP Intercity proponuje pasażerom zakup biletów również poza okienkiem kasowym na dworcu. Na stacji Warszawa Centralna pasażerowie mogą korzystać z 11 biletomatów, które oferują obsługę w języku polskim i angielskim. Przewoźnik intensywnie rozbudowuje również swój system sprzedaży biletów przez Internet. Poprzez stronę www. intercity.pl pasażer może kupić bilety na całą siatkę połączeń krajowych PKP IC. Wkrótce do sprzedaży internetowej włączone zostaną bilety w komunikacji z Niemcami, Czechami i Austrią. W czasie Euro 2012™ na dworcach pojawią się również konduktorzy mobilni, u których bez problemu będzie można nabyć bilet.

Na dworcach, w Miastach Gospodarzy, pojawi się dodatkowa tzw. mobilna informacja oraz specjalne centra informacyjne dla pasażera. W informowaniu pasażerów na dworcach pomogą zewnętrzni wolontariusze, ubrani w specjalne stroje informujące m. in. w jakim języku można się z nimi porozumieć.

Po raz pierwszy, wśród pracowników PKP Intercity, w miastach gdzie będą rozgrywane mecze, Spółka realizować będzie program wolontariatu pracowniczego. Obecnie ponad 730 osób, odpowiedzialnych za bezpośrednią obsługę podróżnych (kasjerzy, konduktorzy), bierze udział w szkoleniach językowych. W trakcie trwania turnieju wzmocniona zostanie informacja na dworcach, a infolinia udzielać będzie informacji w trzech językach: po polsku, angielsku i rosyjsku.

PKP Intercity zostało partnerem międzynarodowego programu Polish Pass - jedna karta z zakodowanym wachlarzem usług m. in. z możliwością rezerwacji hoteli, ubezpieczenia medycznego, biletów na komunikację lotniczą i miejską oraz usług przewozowych PKP IC . Przewoźnik stworzył również ofertę ICkarnet, która pozwala na nieograniczoną liczbę przejazdów w ciągu trzech kolejnych dni.

Czas przygotowań do Euro 2012™ PKP Intercity wykorzystało również do realizacji działań promocyjnych na arenie europejskiej m. in. po raz pierwszy nawiązano aktywną współpracę z Polską Organizacją Turystyczną i Stołecznym Biurem Turystyki, rozesłało foldery promocyjne do europejskich federacji piłkarskich i klubów kibica, w języku danego kraju. Spółka przygotowała foldery informacyjne dla podróżujących z zagranicy w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim, chorwackim, włoskim i czeskim.

Od grudnia 2011 roku działa nowa strona przewoźnika, www.intercity.pl, która jest dostępna w czterech wersjach językowych (polski, angielski, niemiecki i rosyjski). Na nowej stronie stworzono też jedną, dedykowaną Euro 2012™ zakładkę, w której pasażer znajdzie wszelkie informacje na temat transportu pociągami Spółki.

PKP Intercity nie zapomniało również o dziennikarzach. We wszystkich Miastach Gospodarzach oraz w Krakowie oddelegowani zostaną pracownicy Zespołów Prasowych, którzy stacjonować będą na dworcach kolejowych. Będą one pracować w systemie zmianowym, czyli praktycznie całą dobę. Przed Euro 2012 ™ organizowane będą regularne spotkania prasowe, jak również Spółka przesyłać będzie dziennikarzom dodatkowe materiały poświęcone bieżącym wydarzeniom związanym z turniejem.
Wszystkie informacje można znaleźć na stronie przewoźnika www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach. Osoby nie posiadające dostępu do Internetu mogą uzyskać również informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757* (dla abonentów TP SA, koszt: 1,29 zł brutto za minutę), (22 / 42) 19 436 (dla abonentów wszystkich operatorów) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto