W środę około godziny 13 rozpoczął się pierwszy etap transportu maszyny TBM, która drąży tunel pod Martwą Wisłą. Damroka zostanie rozmontowana i przetransportowana na drugi brzeg, gdzie znajduje się szyb startowy. Operacja jest niezwykle skomplikowana, gdyż maszyna waży kilkaset ton. Najlżejszy z elementów waży 38 ton, najcięższe: zespół napędowy i tarcza ponad 200 ton. Te ostatnie ze względu na dużą średnicę będą wymagały przy dowożeniu do nabrzeża czasowego zamykania ulicy Wielopole.Transport potrwa do końca tygodnia.
Przeczytaj: Policja w Gdańsku zatrzymała złodzieja, który żądał znaleźnego
Urzędnicy zapewniają, że operacja przeniesienia maszyny na drugi brzeg nie będzie uciążliwa dla kierowców, gdyż większość prac wykonywana będzie w nocy.
Przypomnijmy.
Maszyna TBM, to urządzenie, które niebawem rozpocznie wiercenie tuneli pod Martwą Wisłą. Obecnie w miejscu budowy trwa montowanie maszyny w ogromnej wannie, czyli miejscu startowym inwestycji. Tunel będzie drążony przez 9 miesięcy. Gdy urządzenie dotrze na drugi brzeg, zostanie rozmontowane, przetransportowane do miejsca startowego i rozpocznie wiercenie drugiego tunelu.
Tunel ma być elementem Trasy Słowackiego, jednej z najważniejszych arterii w Trójmieście. Docelowo ma ona połączyć Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy, z Portem Morskim w Gdańsku. Długość całej drogi, to ponad 13 kilometrów. Ostatecznie będzie się ona krzyżowała się z inną ważną ulicą w Gdańsku – trasą Sucharskiego. Koszt całej inwestycji, to 1,42 mld zł., z tego wykonanie samego tunelu pochłonie 885 mln zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?