Gdańsk chętnie wydaje pieniądze na promocję w filmach i serialach. Opozycja ma wątpliwości

Ewelina OleksyZaktualizowano 
lipcu tego roku do Gdańska zjechała ekipa popularnego serialu „Diagnoza”. Efekty tej wizyty właśnie można oglądać na antenie TVN. Serial emitowany jest we wtorkowe wieczory
lipcu tego roku do Gdańska zjechała ekipa popularnego serialu „Diagnoza”. Efekty tej wizyty właśnie można oglądać na antenie TVN. Serial emitowany jest we wtorkowe wieczory Piotr Hukało
Urząd Miejski w Gdańsku zamierza podpisać kolejną umowę z telewizją TVN, dzięki której miasto będzie promowane w nowym serialu stacji. Właśnie trwają negocjacje w tej sprawie.

Jak dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych turystów? Najlepiej pokazać się w telewizji, a jeszcze lepiej zostać w niej na dłużej np. w popularnym serialu czy filmie. Z takiego założenia już nie po raz pierwszy wychodzą najwyraźniej władze Gdańska, które właśnie negocjują z TVN-em warunki umowy na pojawienie się w nowym serialu stacji pod roboczym tytułem „Motyw”.

- Umowa nie jest jeszcze podpisana. Nastąpi to po zakończeniu procedury przetargowej. Umowa i zawarte w niej świadczenia są przedmiotem toczących się obecnie negocjacji - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego gdańskiego magistratu. - Miasto zaplanowało na ten cel w budżecie kwotę 1 miliona złotych netto.

Zobacz: W Gdańsku kręcą komedię romantyczną „Miłość jest wszystkim”

Jeśli negocjacje zakończą się powodzeniem, będzie to kolejna już inwestycja Gdańska w „telewizyjną karierę”. Stolica Pomorza była już bowiem cztery lata temu planem zdjęciowym dla twórców serialu „Prawo Agaty” z Agnieszką Dygant i Darią Widawską w rolach głównych. Gdańsk zapłacił za to 295 tys. zł. Dodatkowe 160 tys. pochłonęła druga wizyta twórców serialu, dogrywających w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu.

Obecnie na antenie TVN oglądać można serial „Diagnoza”, w którym też gra Gdańsk. Ekipa serialu z jego gwiazdami na czele - m.in. Mają Ostaszewską i Adamem Woronowiczem - pojawiła się w mieście w lipcu tego roku. Sceny kręcono m.in. na Targu Rybnym i ul. Długiej. Miasto zapłaciło za to 130 tys. zł. Do kin niebawem wchodzi też kręcona w ubiegłym roku w Gdańsku świąteczna komedia romantyczna pt. „Miłość jest wszystkim”. Zagrali w niej m.in. Mateusz Damięcki, Joanna Kulig i Olaf Lubaszenko. Gdańsk przeznaczył na ten cel 500 tys. zł. Coraz częstsze przenoszenie serialowych i filmowych produkcji poza Warszawę wiąże się ze zjawiskiem nazywanym city placement, czyli odpłatnym lokowaniem miast w programach telewizyjnych. Gdańsk chętnie z tej formy promocji korzysta.

Czytaj także: W Gdańsku kręcą film "Miłość jest wszystkim". Na potrzeby filmu przemalowano statek

Dlaczego?
- Głównym powodem jest duża oglądalność produkcji, co stanowi potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta. Miasto Gdańsk każdorazowo ma wpływ na sposób, w jaki jest przedstawione. Poprzez lokowanie zyskujemy także możliwość pokazania uroków i atrakcji miasta co skłania wielbicieli serialu do odwiedzin. Lokowanie produktu to ważny trend w turystyce, turyści chętnie przyjeżdżają bowiem do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów - tłumaczy Sieliwończyk. - Gdańsk staje się dzięki takim działaniom coraz bardziej rozpoznawalny, co w prosty sposób przekłada się na liczbę nowych mieszkańców czy biznes sprowadzający się do Gdańska - dodaje.

Wątpliwości, co do słuszności ponoszenia wydatków na taką promocję ma opozycja.
- To już kolejny przypadek, w którym obecna władza lekką ręką podchodzi do wydawania pieniędzy podatnika. Wcześniej duże kontrowersje budziły miliony złotych skierowane na działalność serwisu gdańsk.pl. Dobra promocja winna uwzględniać m. in. rzetelną analizę potrzeb , możliwości ich zaspokojenia i - co chyba najważniejsze - wybór najlepszego wykonawcy. Pojawiają się zatem pytania: jakie argumenty przesądziły o wyborze takiej formy promocji u takiego podmiotu? Czy aby na pewno była ona najlepszą tj. najbardziej efektywną z możliwych? Po zaprzysiężeniu, złożę stosowną interpelację w tej sprawie. Gdańszczanie zasługują na to by ich pieniądze były wydawane w sposób rozsądny- komentuje Andrzej Skiba, nowowybrany radny PiS.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Gdańsk chętnie wydaje pieniądze na promocję w filmach i serialach. Opozycja ma wątpliwości - Gdańsk Nasze Miasto

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
GD@

TVN promowała,,rzetelnie'' spotkania organizowane przez włodarza tego miasta z I prezes SN i TK, trzeba teraz po wyborze,, niezastąpionego'' wynagrodzić.Kasę ściągnie się z mieszkańców. To przecież nie prowincja każdy ma powyżej 10000 zł.(wyp.I prezes SN że na prowincji można żyć za 10000 zł ) ma z czego płacić mieszkaniec tego grodu. Kolejne inwestycje pod nazwą parkingi podziemne budowane za kredyt a oddane będą w prywatne ręce .Kolejny wykonawca robót w Gdańsku co nie ma za co budować. czy ten sam co budował FORUM. Bardzo bogaci mieszkańcy tego sobie życzą tj efekt wyborów ( naczynia połączone ) nic za darmo.Miasto i spółki miejskie są tak zadłużone,że wykonawcy zaciągają kredyty inwestycyjne.

zgłoś
P
Pasjonat

Szkoda, że na wydarzenia kulturalne organizowane przez nas, amatorów, brak skromnej choć dotacji. I we własnym zakresie trzeba kupować rekwizyty, szyć stroje teatralne, wynajmować sale itp (pomijając gażę dla artystów, bo tego nie chcemy akurat). Szkoda, że inicjatywy mieszkańców traktowane są po macoszemu.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3