Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Konkurs na menadżera Śródmieścia rozstrzygnięty. Miasto zatrudni dwie osoby

Ewelina Oleksy
Miasto przygotowuje się do rewitalizacji m.in. Długiego Pobrzeża
Miasto przygotowuje się do rewitalizacji m.in. Długiego Pobrzeża Tomasz Bołt
Po kilku miesiącach opóźnienia, gdański magistrat rozstrzygnął w końcu konkurs na menadżera Śródmieścia. Prezydent ogłosił dziś, że medadżerów będzie dwóch.

- Propozycję współpracy na stanowisku pełnomocnika ds. Śródmieścia otrzymało ostatecznie dwóch panów: Tomasz Wróblewski i Jakub Żelazny. Ich głównym zadaniem będzie koordynowanie pracy wielu służb miejskich, imprez, praca u podstaw na niewielkim, ale niezmiernie ważnym obszarze Głównego Miasta. Swoją pracę rozpoczną 1 lutego, a do tego czasu szczegółowo zostanie z nimi określony zakres zadań i plan pracy na najbliższe pół roku- informuje Paweł Adamowicz.

Wróblewski to były restaurator i dziennikarz. Obecnie dyrektor biura prasowego wojewody pomorskiego. Żelazny jest architektem i inżynierem.

Konkurs na menadżera Śródmieścia Adamowicz ogłosił we wrześniu podkreślając, że poszukiwany jest "człowiek orkiestra", którego cechuje wielka miłość do Gdańska, ale i umiejętność osiągania kompromisów i moderowania publicznej debaty.

Czytaj też: Gdańsk ogłosił konkurs na menadżera Śródmieścia

Nazwisko wybrańca mieliśmy poznać do końca października, ale formalności się przeciągały m.in. ze względu na czas wyborów samorządowych. W poniedziałek prezydent spotkał się z dwoma zgłoszonymi do konkursu kandydatami i podjął decyzję, że... zatrudni ich obu.

- Obaj panowie mają bardzo różne doświadczenie i predyspozycje, dlatego będą się dobrze wzajemnie uzupełniać. Śródmieście to bardzo ważna część naszego miasta, która ma wiele potrzeb i problemów, stąd dwie dodatkowe pary rąk do pracy bardzo się przydadzą i przełożą na sprawne zarządzanie tym obszarem miasta, w tym skuteczne budowanie partnerstwa z lokalnym biznesem, mieszkańcami i organizacjami. Tym bardziej, że przygotowujemy się obecnie do ogromnej inwestycji, jaką jest rewaloryzacja Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża - tłumaczy tę decyzję Adamowicz.

Jak podwojenie etatu na to samo stanowisko ma się do budżetu Urzędu Miejskiego? Zdaniem Antoniego Pawlaka, rzecznika prezydenta- dobrze.
- Od początku nie wykluczaliśmy, że może być menadżerów więcej niż jeden. Akurat padło na tych dwóch, bowiem prezydent stwierdził, że panowie się mogą świetnie uzupełniać- podkreśla Pawlak.

Konkurs na menadżera Śródmieścia już w momencie jego ogłoszenia wzbudzał kontrowersje. Ze strony opozycji pojawiały się bowiem głosy, że to niepotrzebne mnożenie urzędniczych bytów.

- To, co wpisano w obowiązki menadżera, należy przecież do kompetencji wiceprezydenta ds.
polityki przestrzennej Wiesława Bielawskiego - wskazywał radny PiS Grzegorz Strzelczyk. - Mam wrażenie, że mamy w tym wypadku do czynienia z przerostem formy nad treścią.

Krytycznie na ten temat wypowiadali się także członkowie bezpartyjnego Gdańska Obywatelskiego.
- Samo tworzenie stanowiska koordynatora do spraw koordynacji jest idiotyzmem i świadectwem tego, że coś słabo działa. Jeśli coś potrzebuje menedżera, to są to specjalne, duże projekty.Samo Śródmieście może być zagospodarowane przez normalne działania służb miejskich - uważa Piotr Dwojacki z GO.

Czytaj więcej : Śródmieście nie potrzebuje menadżera!

Jakub Żelazny (rocznik 1978)
Z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe „ Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast” na Politechnice Gdańskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu architektonicznym i budowlanym, głównie przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. W latach 2007 – 2013 pracował w: Zakładzie Usług Technicznych w Gdańsku; Pracowni Projektowej Iluzja w Gdańsku oraz Studiu Projektowym OIKOS w Gdańsku. Od 2013 do 2014 roku zajmował stanowisko Zastępcy Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Rozstaje” w Gdańsku, gdzie zarządzał m.in. działem technicznym, administracją zasobów Spółdzielni oraz przygotowaniem inwestycji i remontów.

Tomasz Wróblewski (rocznik 1968)
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magister Kształtowania i Ochrony Środowiska. W latach 1992-2003 dyrektor Agora SA, Oddział Gdańsk (m.in. wydawca Gazety Wyborczej). W latach 1992-2005 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Trójmiasto, a w 2012 roku zastępcy redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego. Od 2006 do 2012 roku - właściciel jednego z gdańskich klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2013 Dyrektor Biura Prasowego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto