Głównym celem kampanii "Pozory mylą, dowód nie" jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych między innymi poprzez zwracanie uwagi na to, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletniości. Kolejną istotną kwestią poruszaną w trakcie trwania kampanii będzie to, że dowody osobiste są wydawane również osobom, które nie ukończyły 18 roku życia.
Należy pamiętać, że przy zakupie napoju alkoholowego ważne jest, aby sprzedawcy zwracali
uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia. Przeprowadzone działania mają również na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież, a także kreowanie właściwych postaw i reakcji świadków takich zdarzeń.
Policjanci wydziału prewencji odwiedzili pierwsze punkty sprzedaży alkoholu w gdańskich supermarketach. W trakcie spotkania ze sprzedawcami oraz menadżerami działów monopolowych funkcjonariusze przypomnieli o zasadach kontroli nabywców napojów alkoholowych nie mających 18 lat i zwracaniu uwagi na datę urodzenia kupujących w trakcie okazania dowodu osobistego.
Na zakończenie spotkania w każdym ze sklepów w widocznym miejscu umieszczono plakaty, ulotki i naklejki edukacyjne dotyczące zakazu sprzedaży napojów alkoholowych nieletnim.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?