Rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha w Gdańsku. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami na jezdni w stronę Gdańska, na odcinku około 300 metrów. Roboty na Trakcie św. Wojciecha planowo będą trwały do 14 lipca.

W pierwszej fazie remontu utrudnienia są jedynie na pasach w kierunku Śródmieścia. Przez ok. 300 metrów przed ul. Ukośną występują częste zawężenia jezdni oraz wykopy, w związku z czym samochody muszą co kilka metrów zmieniać pas. W stronę Pruszcza Gdańskiego jazda przebiega bez zmian.

Trakt św. Wojciecha etapami od strony Pruszcza Gdańskiego przechodził przebudowę od 2012 roku. W nadchodzące wakacje przyjdzie czas na zakończenie tej wartej w sumie blisko 18 mln zł operacji. Do 30 września przebudowany ma zostać ostatni brakujący fragment od budynku ZREMB-u do wiaduktu Biskupia Górka. Kierowcy przez ostatni pięć lat przyzwyczaili się, że w wakacje gdy prowadzone są prace po Trakcie jeździ się ciężko.

Zobacz także: Trzy duże remonty w Gdańsku [MAPY]



W tym roku wykazać się będą musieli jednak jeszcze większą cierpliwością bo część samochodów nie będzie z tej trasy zjeżdżać mostem na ul. Starogardzką. Latem bowiem ma rozpocząć się rozbiórka tego obiektu i budowa nowego, która potrwać ma rok. Tego jak w związku z inwestycjami zmieni się organizacja ruchu w okolicy jeszcze nie wiadomo.

Prace są związane z gwarancyjną naprawą nawierzchni jezdni ( w tym regulacji wpustów i studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej) w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha - na odcinku od Obwodnicy Południowej do ul. Ukośnej.

Kierowcy muszą liczyć się ze zwężeniem odcinków pasa ruchu oraz zmianami kierunków jazdy w relacji do Centrum Gdańska, a także z czasową likwidacją niektórych relacji lewoskrętnych (w tym do ul. Niegowskiej na kierunku Pruszcz Gdański).

A jak wyglądać będzie Trakt św. Wojciecha po modernizacji?
Przede wszystkim na istniejącej nawierzchni jezdni wykonana zostanie tzw. nakładka bitumiczna z warstwą przeciwspękaniową. Jak przy remoncie poprzednich odcinków trasy zbudowane zostaną też nowe krawężniki, chodniki, zatoki autobusowe i trawnik. Oprócz kierowców na inwestycji zyskają też piesi, na jedynym na tym fragmencie Traktu przejściu dla pieszych powstanie wysepka, która pozwoli na bezpieczniejsze, dwuetapowe pokonanie jezdni.


wideo: Maciej Krajewski

Moto

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!