Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk w konkursie „European Best Destination 2017”

Ewelina Oleksy
Karolina Misztal
Gdańsk jako jedyne miasto z Polski, zostało nominowane w prestiżowym, europejskim konkursie. Na to, by zachęcić ludzi do głosowania, Urząd Miejski wyda około 50 tys. złotych.

Gdańsk, jako jedyne polskie miasto, został nominowany w prestiżowym konkursie „European Best Destination 2017”. Co roku ogłasza go europejska organizacja turystyczna z Brukseli, która promuje kulturę i turystykę w Europie. Stolica Pomorza, by zdobyć zaszczytne miano najlepszego europejskiego kierunku turystycznego, potrzebuje jednak głosów internautów.

Gdańsk przygotowuje się do sezonu. Autobusy dla turystów, mniej meleksów w Śródmieściu

- W tym konkursie biorą udział miasta najchętniej odwiedzane przez turystów, a naszymi konkurentami są między innymi Amsterdam, Berlin, Mediolan, Paryż, Wiedeń, Londyn, Madryt, Budapeszt - wskazuje prezydent Paweł Adamowicz.- Głosujemy poprzez portal www.europeanbestdestinations.com do 10 lutego. Można oddać jeden głos w tygodniu. Zapraszam do udziału w głosowaniu wszystkich gdańszczan, ale też przyjaciół i sympatyków naszego miasta. Wybierając Gdańsk, doceniamy jednocześnie całą Polskę!- dodaje prezydent.

Aktywuj się na wodzie. Zwiedzaj Gdańsk w kajaku pod opieką przewodnika

Jak podkreślają miejscy urzędnicy, nominacja Gdańska w konkursie European Best Destination 2017 jest przede wszystkim okazją do budowy marki Gdańska, promocji wizerunku miasta i jego atrakcyjności turystycznej.

Już sama nominacja jest dla nas dużym wyróżnieniem. Gdańsk znalazł się w gronie najbardziej znanych i podziwianych miast Europy. Zachęcanie do głosowania to również doskonała szansa na wzmocnienie poczucia naszej gdańskiej tożsamości - mówi Michał Piotrowski z gdańskiego magistratu.

Miastu na wygranej zależy na tyle, że postanowiło zainwestować w szeroką kampanię promocyjną akcji. -Jej fundamentem jest zaangażowanie jak największej liczby gdańszczan, partnerów i podmiotów do oddania głosu i do zachęcania innych. Gdańska Organizacja Turystyczna i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna promują kandydaturę miasta w branży turystycznej i w całym województwie pomorskim, a Polska Organizacja Turystyczna informuje i zachęca do głosowania za pośrednictwem wszystkich swoich kanałów, w tym z udziałem regionalnych organizacji turystycznych w całej Polsce oraz zagranicznych ośrodków w 11 krajach- informuje Piotrowski.

W ramach kampanii, w mieście pojawiły się m.in. plakaty informujące o głosowaniu.
- Całkowity koszt działań promocyjnych Gdańska związanych z konkursem European Best Destination 2017 to około 50 tys. zł - mówi Piotrowski.I podkreśla, że nie są to pieniądze wyrzucone w błoto, bo mimo, że głosowanie trwa dopiero od tygodnia, to do Gdańska już docierają „liczne głosy poparcia i sympatii z całego świata”. - Wsparcie i przekazywanie informacji dalej deklarują gdańskie hotele, organizacja Film Commission Poland, polskie ambasady i konsulaty, partnerskie miasto - Brema, organizacja polonijna w Nowej Zelandii i, co najważniejsze, bardzo wielu gdańszczan i sympatyków Gdańska - wskazuje Piotrowski.

Jak wynika z ostatnich danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej, miasto w okresie od początku czerwca do końca sierpnia 2016 r., odwiedziło blisko 770 tys. turystów

.

Wśród zagranicznych gości dominowali Niemcy i Anglicy. Z opracowania GOT wynika też, że średnia ocena pobytu w Gdańsku przez turystów i odwiedzających to 8,8 punktów w 10 stopniowej skali.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Rowerem przez Mierzeję Wiślaną. Od przekopu do granicy w Piaskach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto