Modernizacja czterech platform na dworcu w Katowicach, torów między nimi oraz podziemnych przejść rozpoczęła się na początku 2010 roku. Inwestycję realizuje PLK. Przebudowa miała się zakończyć do końca grudnia ubiegłego roku. Termin został przesunięty o pół roku.
Kłopoty z harmonogramem zaczęły się już w październiku, kiedy firma Budus (podwykonawca remontu) zgłosiła do sądu rejonowego wniosek o upadłość. Kilka tygodni później firma ostatecznie upadłość ogłosiła, a roboty na peronach dworca wstrzymano.
Prace na nowo ruszyły w styczniu tego roku. Najpierw peron czwarty rozebrano, potem ruszyła jego odbudowa. Gotowa jest m.in. nawierzchnia z kostki betonowej oraz wspomniana wiata. Po zakończeniu modernizacji peronu 4 budowlańcy wrócą na peron 1.
Muszą też dokończyć remonty w przejściach podziemnych. Nieczynne jest jeszcze środkowe prowadzące na perony, w którym są windy oraz schody ruchome oraz tunel pod peronem czwartym.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?