HISTORIA - ODPOWIEDZI - POZIOM PODSTAWOWY - MATURA 2013
HISTORIA - ARKUSZE - POZIOM PODSTAWOWY - MATURA 2013
HISTORIA - ODPOWIEDZI - POZIOM ROZSZERZONY - MATURA 2013
HISTORIA - ARKUSZE - POZIOM ROZSZERZONY - MATURA 2013
Linki staną się aktywne, jak będziemy mogli opublikować arkusze i sugerowane odpowiedzi.
Maturzyści napiszą maturę z historii 17 maja o godz. 14. Uczniowie deklarowali czy chcą pisać egzamin na poziomie podstawowym czy rozszerzonym. Egzamin na poziomie podstawowym trwa 120 minut, a na rozszerzonym o godzinę dłużej.
Uwaga! Strona nie odświeża się automatycznie! Użyj f5!
Zobacz arkusze z lat poprzednich:
MATURA 2012: HISTORIA- poziom podstawowy - ARKUSZ
MATURA 2012: HISTORIA - poziom podstawowy - ODPOWIEDZI
MATURA 2012: HISTORIA - poziom rozszerzony - ARKUSZ
MATURA 2012: HISTORIA - poziom rozszerzony - **ODPOWIEDZI**
W ramach przygotowań do egzaminu maturalnego sprawdźcie, jakie zadania musieli rozwiązywać Wasi poprzednicy w poprzednich latach.
Arkusze egzaminacyjne z historii poprzednich lat |
Historia | poziom podstawowy | poziom rozszerzony | ||
Matura 2011 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2010 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2009 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2008 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2007 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2006 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Matura 2005 | arkusz | klucz | arkusz | klucz |
Egzamin na poziomie podstawowym trwa 120 minut i polega na rozwiązaniu testu, obejmującego cały zakres wymagań egzaminacyjnych. Zdający otrzymuje arkusz egzaminacyjny zawierający różnego rodzaju zadania: zadania zamknięte (wielokrotnego wyboru, na dobieranie, typu „prawda–fałsz”) i zadania otwarte, które wymagają samodzielnego formułowania zwięzłych odpowiedzi.
Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 180 minut i składa się z trzech części. Wszystkie części zdawane są jednego dnia. Część pierwsza polega na rozwiązaniu testu obejmującego cały zakres wymagań egzaminacyjnych. Zdający otrzymuje kilkanaście różnego rodzaju zadań: zamkniętych (wielokrotnego wyboru, na dobieranie, typu „prawda–fałsz”) i otwartych, które wymagają samodzielnego formułowania zwięzłych odpowiedzi.
Część druga sprawdza umiejętności pracy z materiałem źródłowym, w tym umiejętności interpretowania i syntetyzowania. Zdający otrzymuje w tej części materiały źródłowe i zadania, które podejmują wybrane zagadnienie historyczne.
Część trzecia sprawdza umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej, przedstawiania oraz oceniania zjawisk i procesów historycznych. W tej części egzaminu zdający pisze własny krótki i spójny tekst na jeden spośród dwóch tematów do wyboru.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?