Joga: ćwicz ją w biurze!

Siedzący tryb pracy jest bardzo często przyczyną bólu kręgosłupa oraz innych kłopotów zdrowotnych. Można sobie z nimi poradzić systematyczną aktywnością fizyczną, na przykład ćwiczeniami inspirowanymi jogą.
 abcZdrowie

Nowe biura powstają jak grzyby po deszczu w każdym większym mieście. Coraz więcej osób pracuje w pozycji siedzącej. Młode osoby rzadko już odchodzą od komputera. Skutkuje to dłuższymi kolejkami do lekarzy z powodu bólów pleców oraz innych przykrych dolegliwości. Dlatego tak ważne jest systematyczne uprawianie sportu. Dzięki temu zawczasu unikniemy wielu problemów zdrowotnych.

Co to jest joga?

Joga według osób, które ją uprawiają, to sposób na relaks i zapomnienie o codziennych trudnościach. Jest to hinduski system filozoficzny. Jej głównym założeniem jest rozwój ciała i ducha. Dlatego ćwiczenia fizyczne połączone są z medytacją, mają prowadzić do wyciszenia i odprężenia. Joga na stałe zagościła w religiach: buddyzmie, hinduizmie i dźinizmie.

Każdy z nas na pewno widział fotografie w czasopismach, książkach bądź ujęcia filmowe, na których mogliśmy dostrzec kobietę siedzącą na macie z zamkniętymi oczami, złożonymi rękami i błogim uśmiechem. Zapewne to jest nasze pierwsze skojarzenie, gdy pomyślimy o jodze. Łączymy ją też z dziwnymi pozycjami o jeszcze dziwniejszych nazwach. Figury wykonywane przez osoby ćwiczące jogę to m.in. Tadasana, Malasana, Dandasana (jest ich znacznie więcej). Mogą być one stojące lub siedzące. Aby dobrze je wykonać, potrzeba wiele czasu i wytrwałości. Najpopularniejszą gałęzią jogi jest hatha-joga.

Zanim jednak zaczniemy ćwiczyć jogę, musimy wiedzieć, że jest ona również postrzegana jako zagrożenie duchowe, jeśli łączona jest z medytacją oraz innymi elementami duchowości. Wszystko jednak należy stosować z umiarem i oczywiście w zgodzie z własnym sumieniem.

Ćwiczenia, które można wykorzystać w biurze

Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które są zainspirowane jogą. Są proste i będzie można je wykonać nawet w biurze. Zacznijmy od kilku głębokich oddechów i dokładnego rozprostowania pleców. Następnie wykonajmy kilka skrętów. Dzięki temu zmniejszy się ból szyi, a barki i plecy staną się elastyczniejsze, co również przyniesie ulgę. Polecamy również skłony do przodu. Aby je wykonać, należy po prostu pochylić się i dotknąć palcami kostek, stóp bądź podłogi. Jest to świetne ćwiczenie rozciągające, a czego więcej potrzeba naszym skurczonym mięśniom? Skłony będą też idealnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy cierpią na kłopoty trawienne. Osoby, które są sprawniejsze, mogą spróbować stania na głowie. Po tym nasza krew na pewno zacznie lepiej krążyć po całym organizmie. Poprawi to też stan kręgosłupa. Pamiętajmy, aby wykonywać je bardzo powoli i najlepiej powtarzać je kilkakrotnie.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Ćwiczenia fizyczne to nie wszystko. Siedzący tryb życia stwarza wiele zagrożeń, które trudno będzie wyeliminować od razu. Dlatego warto zatroszczyć się o higienę pracy. Zadbajmy przede wszystkim o to, aby nasz fotel oraz biurko były ustawione na odpowiedniej wysokości. Nie zapomnijmy o regulacji oparcia. Istotne jest również ustawienie monitora. Rozplanujmy przestrzeń dookoła siebie tak, abyśmy nie musieli się ciągle garbić i pochylać. Jeśli nie mamy możliwości wykonania jakichś ćwiczeń, bo np. wstydzimy się współpracowników, wtedy warto przynajmniej wstać z krzesła, przejść się lub wyjść na kilka minut na świeże powietrze. Na pewno nie pozostawajmy zbyt długo w tej samej pozycji. Przez to niektóre partie mięśni są napięte, a potem tak bardzo bolą. Z pewnością lepiej jest zawczasu zapobiegać, niż leczyć. Postarajmy się też o to, aby odrzucić niszczący stres. Czynnik ten wpływa bardzo szkodliwie na nasze zdrowie. Przynajmniej przez kilka minut dziennie postarajmy się zapomnieć o zmartwieniach i o tym, co mamy jeszcze do zrobienia.

Wsparcie redakcyjne od:

abcZdrowie.pl

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

13.06.2016, 13:34

Joga ma bardzo wiele zalet, w tym odchudzających, dlatego jeśli ktoś woli lekką formę ćwiczeń i chce ujędrnić skórę, schudnąć to polecam jogę ;) Szkoły jogi w Warszawie można wyszukać w wyszukiwarce na https://www.fitplanner.pl/joga/warszawa

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3