Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kładka na Ołowiankę w Gdańsku: jak często jest podnoszona? [ZDJĘCIA, WIDEO]

Maciej Pietrzak
Kładka stała się ogromną atrakcją, jednak często jest podnoszona. Latem nie ma szans, by to się zmieniło
Kładka stała się ogromną atrakcją, jednak często jest podnoszona. Latem nie ma szans, by to się zmieniło Karolina Misztal
Miesiąc temu otwarto kładkę na Ołowiankę. Wciąż nie ustalono ostatecznie, na jak długo przęsło obiektu powinno być podniesione dla jednostek pływających po Motławie.

Tysiące codziennie przechodzących pieszych, jedna awaria i kilkadziesiąt niebezpiecznych zdarzeń z udziałem jednostek pływających, wynikających m.in. z wciąż nieustalonego ostatecznie harmonogramu podnoszenia przęsła - to bilans pierwszego miesiąca funkcjonowania kładki na Ołowiankę.

Wszystko wskazuje na to, że do końca tych wakacji obiekt będzie funkcjonował jednak na dotychczasowych zasadach.

Choć gdańszczanie i turyści pokochali kładkę, to chcieliby móc z niej korzystać częściej niż obecnie. Przypominamy, że dla jednostek pływających przęsło podnoszone jest o pełnej godzinie na czas 30 minut. Przez pozostałe pół godziny korzystają z niej piesi.

- Problemem jest wykorzystywanie tych 30 minut przez jednostki pływające. Najwięcej z nich przepływa pod kładką w ciągu pierwszego kwadransa podniesienia przęsła. Potem przez 10-12 minut nie pojawia się żaden statek, a następnie, na ostatnią chwilę, znów przepływa ich kilka, co powoduje od czasu do czasu ryzykowne sytuacje - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor zarządzającego kładką Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Zobacz zdjęcia z budowy kładki na Ołowiankę

Na to, by armatorzy zmienili swoje rozkłady w środku lata, nie ma jednak raczej szans. Co więcej, na spotkaniu z urzędnikami część przewoźników, m.in. Żegluga Gdańska, zaproponowała, by podnoszenie kładki przesunąć z pełnej godziny o 10 min, co bardziej pasowałoby do aktualnego kursowania statków.

Na szczęście od czasu pęknięcia uszczelki w jednym z silników, które „uziemiło” kładkę na parę godzin 29 czerwca, nie dochodziło już do innych poważniejszych awarii. W przyszłym tygodniu obiekt ma w końcu też stać się bardziej estetyczny. Na wystających z wody tzw. kierownicach kładki rozpocząć się ma montaż okładzin z wyjątkowo odpornego na szkodliwe działanie wody egzotycznego drewna Massaranduba.

źródło: TVN24

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto