Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja w Gdańsku: Rady osiedli Nowy Port i Siedlce chcą, by tramwaj linii 10 jeździł częściej

Redakcja
G. Mehring/ Archiwum
Rady osiedli Nowy Port i Siedlce połączyły siły i wspólnie postanowiły zawalczyć w słusznej sprawie. A ta dotyczy linii tramwajowej nr 10 łączącej obie dzielnice.

Od dłuższego czasu ma ona tylko kilkadziesiąt kursów dziennie i tylko w dni powszednie. - A to za mało w stosunku do realnego zapotrzebowania - wskazują dzielnicowi radni, którzy złożyli w tej sprawie pismo w Zarządzie Transportu Miejskiego.

Tramwaj linii 10 jeździ od pętli Siedlce do przystanku Góreckiego w Nowym Porcie. Ale np. między godziną 9 a 14, czyli wtedy, gdy dużo ludzi musi dostać się do pracy, ma przerwę. Po godz. 17 nie jeździ już wcale. Podobnie jak w weekendy. Dzielnicowi radni proszą więc ZTM o modyfikacje rozkładu: zwiększenie częstotliwości kursowania linii 10 i przywrócenia jej funkcjonowania w pełnym zakresie.

- Wydaje się, że zarówno z punktu widzenia toczących się inwestycji, jak i interesu mieszkańców oraz promocji transportu zbiorowego, przywrócenie kursowania linii nr 10 w pełnym zakresie wydaje się zasadne- argumentuje Jędrzej Włodarczyk z Rady Osiedla Siedlce. Ma też dodatkowy argument- od października Siedlce zostaną objęte strefą płatnego parkowania, co zdaniem radnych musi przyczynić się do rozwoju sieci komunikacji miejskiej na tym obszarze.

Czytaj także: Mobilne czytelnie w gdańskich tramwajach. Po kilku dniach akcji książki ukradziono

Z kolei Łukasz Hamadyk, z Rady Osiedla Nowy Port zwraca uwagę na to, że mieszkańcy jego dzielnicy i tak zostali już wystarczająco pokrzywdzeni ubiegłoroczną zmianą rozkładów jazdy.

- W wyniku tych zmian utraciliśmy funkcjonujące od wielu lat połączenie tramwajowe do Oliwy. Skrócono również trasę linii nr 5 do Strzyży, co okazało się rozwiązaniem chybionym.

Obecna linia nr 10 kursuje wyłącznie w dni powszednie, odbywając 23 kursy dziennie – zdecydowanie zbyt mało w stosunku do realnego zapotrzebowania- wskazuje Hamadyk.

Czytaj też: Gdańsk. Tramwaje uprzykrzają życie mieszkańcom. Uciążliwy pisk nie daje im spać

Hamadyk i Włodarczyk podkreślają też, że linia nr 10 funkcjonowała od wielu lat, ciesząc się popularnością wśród mieszkańców dzielnic położonych na jej trasie.

- W zamian za ograniczenie linii nr 10, zaoferowano linię nr 14 której kurs ogranicza się do centrum. Jest ona niefunkcjonalna, jako, że zasadniczo nie służy ani mieszkańcom Nowego Portu ograniczając możliwość dotarcia do dalej położonych dzielnic – Piecek-Migowa, Suchanina, Jasienia itd. , ani Siedlec, które całkowicie pomija. Proponujemy zatem likwidację linii nr 14, dublującej w znacznym zakresie trasę linii nr 10 i przeniesienie jej taboru do obsługi zmodyfikowanej linii nr 10- proponują radni.

Co na to ZTM?

- Pismo rad dzielnic w tej sprawie rzeczywiście do nas wpłynęło - potwierdza Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM ds. przewozów - Zanim jednak zajmiemy stanowisko w tej sprawie, musimy ją poddać analizie. Ustosunkujemy się do tego wniosku po weekendzie i wtedy też skontaktujemy się z radami - informuje Zomkowski.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto