Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kultura kierowców i motorniczych w Gdańsku rośnie? Wypełnij ankietę i oceń!

Ewelina Oleksy
W poprzednich badaniach pasażerowie ocenili kierowców zkm na 3+. Czy w tym roku kultura kierowców i motorniczych w Gdańsku jest wyższa?
W poprzednich badaniach pasażerowie ocenili kierowców zkm na 3+. Czy w tym roku kultura kierowców i motorniczych w Gdańsku jest wyższa? Tomasz Bołt
Zakład Komunikacji Miejskiej zadaje pasażerom pytanie - jak wygląda kultura kierowców i motorniczych w Gdańsku? Teraz możesz wypełnić ankietę i ocenić tych, którzy jeżdżą tramwajami i autobusami.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku już po raz trzeci bierze pod lupę kulturę osobistą i profesjonalizm swoich kierowców oraz motorniczych. I oddaje głos pasażerom, czyli tym, którzy mają na ten temat najwięcej do powiedzenia. Elektroniczna ankieta zamieszczona na stronie www.zkm.pl/ankieta jest anonimowa. Wypełniać ją można jeszcze przez ponad tydzień - do niedzieli, 28 lipca.

- Formularz zawiera sześć pytań. Trzy dotyczą kultury osobistej kierowców i motorniczych, trzy kultury oraz profesjonalizmu obsługi w autobusach i tramwajach - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik ZKM w Gdańsku.

Przy każdym z pytań wystarczy kliknąć w ocenę, na jaką naszym zdaniem zasługuje kierowca. Skala ocen: od jedynki do piątki. - Jednocześnie zachęcamy pasażerów do bieżącego zgłaszania wszystkich uwag dotyczących funkcjonowania naszej firmy za pomocą anonimowego formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.kontakt.zkm.pl - wskazuje Alicja Mongird.

Wyniki ankiety dotyczącej kultury kierowców i motorniczych ZKM porówna z tymi, jakie identyczne badanie dało pod koniec ubiegłego roku. Wszystko po to, by sprawdzić, czy nauka podczas ostatnich szkoleń dla kierowców, m.in. z obsługi klienta, nie poszła w las. Jest więc jeszcze szansa na to, by poprawić dotychczasowe dość niskie noty - w poprzednich dwóch edycjach badania pasażerowie ocenili bowiem wożących ich średnio na dostateczny, czyli szkolną trójkę.

Już niebawem zatem dowiemy się, na jaką średnią ocenę zasługuje kultura kierowców i motorniczych w Gdańsku.

Gdańska komunikacja miejska zatrudnia około 800 kierowców. Na przełomie 2011 i 2012 roku po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniu związanym z kulturą obsługi pasażerów, które polegało m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem.

- Kierujący pojazdami stanowią nie tylko najliczniejszą, ale i najważniejszą grupę pracowników ZKM w Gdańsku. Pasażerowie poprzez pryzmat właśnie kierowców, ich zachowania, umiejętności kierowania czy ubiór, wyrabiają sobie zdanie na temat funkcjonowania całego transportu zbiorowego - zaznacza Mongird.

ZKM ankietę chce więc przeprowadzać cyklicznie - mniej więcej co pół roku. Jej głównym celem jest to, by zlikwidować najczęstsze przyczyny niezadowolenia pasażerów. A wachlarz tego, co ich denerwuje w zachowaniu kierowców i motorniczych, jest szeroki. Od niegrzecznych odzywek, przez gwałtowne hamowanie bez powodu, aż po zbyt szybkie zamykanie drzwi, gdy pojazd jeszcze stoi na przystanku czy nawet palenie papierosów za kierownicą. Te przewinienia nie są jednak jednostronne, bo sami pasażerowie mają wiele za uszami. Wiosną tego roku ankietę pt. "Nie jesteś jedynym pasażerem komunikacji miejskiej - pomyśl o innych" przeprowadzał Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. W badaniu wypowiedziało się blisko 1, 4 tys. osób.

Wyniki? Niemal wszyscy ankietowani (w sumie blisko 92 proc.) wskazali, że zdecydowanie lub raczej przeszkadzają im pasażerowie, których zapach do przyjemnych nie należy. To absolutny rekord! Nieco mniej głosów oddano na osoby, które w pojeździe klną jak szewc (blisko 90 proc.), z kolei tacy, co głośno słuchają muzyki podczas jazdy, denerwują ponad 75 proc. ankietowanych. Wysoko w niechlubnym rankingu znalazły się też inne zachowania. Wśród nich niezdejmowanie torebek i plecaków w zatłoczonym pojeździe, zajmowanie miejsca dla wózków inwalidzkich i dziecięcych przez osoby stojące i nieustępowanie tego miejsca niepełnosprawnym oraz głośne rozmowy, szczególnie przez telefon. Władze Gdańska nie wykluczają, że w związku z tym w mieście zorganizowana zostanie kampania społeczno-edukacyjna dotycząca zachowań pasażerów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto