Firma Trakcja, główny wykonawca modernizacji linii kolejowej na terenie tzw. LCS Malbork (Lokalne Centrum Sterowania Malbork - powiaty malborski, sztumski, kwidzyński), podkreśla, że przejazd został oddany do użytkowania w ramach zmiany organizacji ruchu.
Co to oznacza? Mianowicie, że nie ma jeszcze odbiorów technicznych, nie wszystkie roboty zostały wykonane, ale trzeba było przenieść ruch kołowy do tunelu, by móc kontynuować prace na powierzchni. A tam m.in. trzeba jeszcze zbudować nowe dojazdy do baz malborskich firm (ZGKiM, MZK) oraz wykonać rozjazdy na torowisku - w miejscu obecnego tymczasowego, betonowego przejazdu przez tory.
Cały czas trwają prace w okolicy siedziby Centrum Edukacji Zawodowej, a ich ukończenie - jak wyjaśniła nam Trakcja - jest planowane na początek lipca; wtedy bezproblemowo kierowcy mają już jeździć na całym odcinku od skrzyżowania z ul. Kotarbińskiego przez "międzytorze".
SPRAWDŹ TEŻ: Modernizacja linii kolejowej E65 [TERMINY]
Widok przejezdnego tunelu ucieszył kierowców. Komfort jazdy po nowej nawierzchni jest nieporównywalnie lepszy niż po jezdni tymczasowej, na którą ponad 2 lata narzekali zmotoryzowani, martwiąc się o stan swoich samochodów.
Po bokach jezdni (patrząc w kierunku Nowej Wsi Malb.) z lewej strony powstał chodnik, a po prawej ścieżka pieszo-rowerowa. Można też już korzystać z kładki nad tunelem.
ZOBACZ TAKŻE: Tunel na ul. de Gaulle'a w trakcie budowy [ZDJĘCIA] oraz Tak budowano tunel na de Gaulle'a [ZDJĘCIA]
Termin zakończenia budowy przejazdu w ciągu ulicy de Gaulle'a, z kosztem w wysokości ok. 17 mln zł, był przekładany kilkakrotnie. Była mowa m.in. o końcu 2013 roku i maju br.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?