Nie stresuj się – medytuj!

abcZdrowie.plZaktualizowano 
archiwum
Czujesz, że stres zaczyna cię przytłaczać? Spróbuj medytacji i odzyskaj spokój ducha!

Stres towarzyszy nam na co dzień. Jak wykazały badania naukowe, doświadczają go nawet dzieci. Mimo iż stres może motywować do działania, jego nadmiar działa niekorzystnie na organizm – właśnie z tego powodu umiejętność radzenia sobie z napięciem emocjonalnym ma istotne znaczenie dla zdrowia. Jedną z metod walki ze stresem jest medytacja.

Odzyskaj wewnętrzny spokój!

Szybkie tempo życia sprawia, że coraz więcej osób bagatelizuje sygnały wysyłane przez organizm. Gdy pojawia się zmęczenie, dodają sobie energii batonem czekoladowym lub napojem energetycznym. Uczucie senności zwalczają kolejną kawą, a stres usiłują rozładować porcją deseru w rozmiarze XXL. Fakt, iż nie są w najwyższej formie przez 24 godziny na dobę uważają za oznakę słabości i nie chcą przyznać się nawet przed sobą, że jedyne, o czym marzą, to leniwe popołudnie spędzone na kanapie, pod ciepłym kocem. Czas spojrzeć prawdzie w oczy – ignorowanie podstawowych potrzeb organizmu nie prowadzi do niczego dobrego. Możemy się oszukiwać, że panujemy nad sytuacją, ale w pewnym momencie przekroczymy granicę swoich możliwości. Może się wówczas okazać, że organizm zbuntował się, a wstanie rano z łóżka jest ponad nasze siły.

Jeśli żyjesz w stresie, a w wolnym czasie nie potrafisz się zrelaksować, musisz liczyć się z wysokim ryzykiem wystąpienia problemów zdrowotnych. Jedynym sposobem na uniknięcie potencjalnie groźnych schorzeń jest odzyskanie równowagi wewnętrznej. Spokój ducha może zapewnić ci medytacja, czyli różnorodne techniki wspomagające rozwój uwagi, koncentracji i pozytywnych emocji.

Jaką technikę medytacji wybrać?

Zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje medytacji: medytację skierowaną do wewnątrz (koncentrujemy się na cechach swojej osobowości i problemach, które chcemy rozwiązać) oraz medytację zwróconą na zewnątrz (dążymy do poprawy koncentracji, zwiększenia swojej spontaniczności i odczuwania radości z życia). W ramach medytacji zwróconej do wewnątrz stosuje się różne techniki, w tym jogę, wizualizację, autohipnozę i mantrę. Co ciekawe, mantry znajdują zastosowanie również w medytacji zwróconej na zewnątrz. Ten typ medytacji wymaga początkowego rozluźnienia, dlatego zalecane są takie techniki jak koncentracja na dowolnym przedmiocie i wsłuchiwanie się w swój oddech.

Korzyści z medytacji

Zwolennicy medytacji przekonują, że nie ma lepszego sposobu na wyciszenie się po stresującym dniu. Gdy odzyskujemy spokój, nasze samopoczucie ulega poprawie i stajemy się mniej podatni na problemy zdrowotne. Jesteśmy również gotowi na nowe wyzwania, na przykład na pracę nad sobą i szukanie rozwiązań swoich problemów. Osoby, które regularnie oddają się medytacji zyskują umiejętność efektywnego radzenia sobie ze stresem, łatwo nawiązują kontakty i mają wysoką samoocenę. Ponadto są niezależne i wyróżnia je spontaniczność.

Jak wykazały badania, medytacja może mieć istotny wpływ również na stan naszego zdrowia. Powoduje bowiem redukcja nadciśnienia, poprawia stan chorych na depresję, a także wspomaga leczenie niepłodności, zaburzeń snu oraz migreny.

Walka ze stresem może przebiegać na wiele sposobów – najważniejsze, by znaleźć metodę optymalną dla siebie i swoich potrzeb. Rozładowaniu napięcia sprzyja intensywny wysiłek fizyczny, ale prawdziwie uniwersalną metodą odstresowania się jest medytacja. Do jej praktykowania nie potrzebujemy karnetu na siłownię ani specjalnego sprzętu sportowego – wystarczy znaleźć kilkanaście minut wolnego czasu, wygodne, niekrępujące ruchów ubranie oraz ciche, spokojne miejsce. Gdy medytacja wejdzie nam w krew, te krótkie seanse wyciszenia będą naszym ulubionym punktem w planie dnia.

Partnerem serwisu jest

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Nie stresuj się – medytuj! - Gdańsk Nasze Miasto

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
B
Bez stresu

Innym sposobem (poza medytacją) radzenia sobie z nadmiarem stresu i jego oddziaływaniem na organizm jest masaż relaksacyjny. Polecam wszystkim, którzy chcą pozbyć się zniesienie napięcia mięśniowo-nerwowego i psychicznego a tym samym poprzez masaż uzyskanie pełnego rozluźnienia mięśni. Ogrom dolegliwości związanych ze stresem, takich jak: bóle pleców, bóle odcina szyjnego, bóle głowy, słaba zdolność koncentracji, nadpobudliwość, wysokie ciśnienie krwi, wyczerpanie itd.wpływają na wybór rożnych sposobów walki z tymi dolegliwościami. Być może dlatego forma masażu, jaką jest masaż relaksacyjny jest tak bardzo popularny. Jeżeli ktoś będzie chciał skorzystać z tej metody radzenia sobie ze stresem, zapraszamy na masaż relaksacyjny do Black Tree.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3