Nowy serial kryminalny TVN-u "Motyw" będzie kręcony w wakacje w Gdańsku. W rolach głównych Małgorzata Kożuchowska i Agnieszka Grochowska

Natalia GrzybowskaZaktualizowano 
Serial "Motyw". Małgorzata Kożuchowska w roli Luizy Porębskiej Materiały prasowe TVN
W nowy serial TVN "Motyw", który będzie kręcony w Gdańsku, zaangażowana jest śmietanka współczesnego polskiego kina z reżyserem Pawełem Maśloną na czele. Co z tego wyjdzie dowiemy się dopiero wiosną 2020 roku z telewizji TVN, ale w wakacje możemy się spodziewać, że lokalne ulice i plenery zamienią się w plan filmowy. Audycja ta będzie zawierać bowiem lokowanie produktu.

Kto zagra w serialu "Motyw"?

"Motyw" to nowy serial kryminalny TVN, którego akcja toczy się w Gdańsku. W rolach głównych zobaczymy Małgorzatę Kożuchowską i Agnieszkę Grochowską. W pozostałych rolach obsadzono Michała Czarneckiego, Olgę Bołądź, Magdalenę Walach, Andrzeja Konopkę i Adama Ferency.

O czym będzie serial "Motyw"?

To historia o miłosnym trójkącie, pozorach i kłamstwie, w którą uwikłani zostaną główni bohaterowie - Czarna, Luiza i Maks. Fabułę serialu otwiera zbrodnia, a całe tło sprawy stanowią tajemnice sprzed lat. Zagadkę będzie próbował rozwiązać komisarz Szulc.

Do rozwiązania gdańskiego śledztwa nie wystarczy tylko wnikliwa analiza dowodów i przesłuchania podejrzanych – trzeba będzie zajrzeć także w przeszłość i poznać jej tajemnice. Tym samym widzowie zobaczą historię osadzoną we współczesnym Gdańsku, a w retrospekcjach przeniosą się do miasta z lat 80.

Ekipy produkcyjnej możemy spodziewać się w Gdańsku już tego lata, bo zdjęcia do serialu mają potrwać do końca sierpnia. Na antenie TVN serial trafi do wiosennej ramówki 2020. Za reżyserię odpowiadać będzie Paweł Maślona, którego pełnometrażowy debiut, jakim był "Atak paniki", okazał się wielkim sukcesem.

Gdańsk w serialu "Motyw"
Gdańsk wystąpi w serialu jako "produkt turystyczny w formie lokowania produktu". W treści umowy miasta ze stacją można znaleźć zapisek o tym, że pojawi się we wszystkich dziesięciu odcinka, w sumie w 30 scenach. Na ekranie zobaczymy wiele współczesnych atrakcji turystycznych i zabytków, i co ważne, zostaną one wymienione także z nazwy. Samo słowo "Gdańsk" usłyszymy w serialu co najmniej 14 razy, zaś 10 razy zostanie ono wymienione w formie tzw. wskazań graficznych. Lokalizacja scen będzie również podkreślana we wszelkich materiałach promocyjnych tej produkcji.

Gdańsk w serialu "Motyw". Ile to kosztuje?
Oglądanie na ekranie dobrze znanych gdańskich zakątków to nie tylko frajda, ale również konkretne pieniądze. Zarówno te wydane, jak i uzyskane. Taka reklama przekłada się bowiem na turystyczną atrakcyjność miasta.

Umowę na udział Gdańska w tym przedsięwzięciu podpisywano już dwukrotnie. Pierwszy raz w listopadzie 2018 roku. Wtedy opiewała ona na kwotę 1 mln 230 tys. brutto. Niestety w związku z wydarzeniem, które nastąpiło w Gdańsku w styczniu br. gmina odstąpiła od jej realizacji. Po korektach scenariuszowych, w kwietniu została podpisana kolejna umowa, tym razem na 700 tys. zł plus VAT.

Gdańsk w innych filmach i serialach

Taką politykę promocyjną miasto prowadzi już od kilku lat. W listopadzie ubiegłego roku swoją premierę miała komedia romantyczna "Miłość jest wszystkim" (reż. Michał Kwieciński). Ten zimowy portret Gdańska kosztował miasto 1 mln 361 tys. zł.

Gdańsk pojawił się też we wcześniejszych produkcjach TVN: w "Prawie Agaty", co kosztowało prawie 500 tys. zł i "Diagnozie" - 130 tys. zł.

Analiza zrealizowana w 2015 roku przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów dowiodła, że koniem pociągowym zestawienia obejmującego doniesienia medialne na temat miast w kontekście seriali z I połowy roku okazało się wspomniane wyżej „Prawo Agaty”.

Dzięki tej produkcji opublikowanych zostało 877 publikacji dla stolicy i 502 dla Gdańska. Tym samym miastom tym udało się zająć odpowiednio pierwszą i trzecią lokatę w podsumowaniu. Co ciekawe czwarte miejsce zajęła, fikcyjna niestety, Leśna Góra, znana z serialu "Na dobre i na złe".

Serial "Aż po sufit" kręcony był w Gdyni

Gdynia zyskała zaś, dzięki produkcji "Aż po sufit". W II połowie 2015 roku Gdynia pojawiła się w mediach w blisko 500 informacjach, co dało jej szóste miejsce w rankingu miast najczęściej lokowanych w telewizyjnych produkcjach. 77 proc. doniesień pochodziło z internetu, 20 proc. z prasy, 2 proc. z telewizji i 1 proc. z radia.

Udany debiut miasta potwierdziły też wyniki dotarcia publikacji – 164 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami oraz ekwiwalent reklamowy w wysokości 4 mln zł. Niestety mimo tak dobrych wyników fani serialu nie doczekali się jego drugiego sezonu.

Zobacz też: Agnieszka Dygant na planie serialu "Prawo Agaty" w Gdańsku

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3