Owoce, które sprzyjają odchudzaniu

abcZdrowie.plZaktualizowano 
abcZdrowie
Soczyste owoce to źródło witamin, minerałów i błonnika. Włącz je do jadłospisu i zyskaj wymarzoną sylwetkę!

Efektywne odchudzanie bez efektu jojo to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy nasze nawyki żywieniowe były dotąd dalekie od ideału. Zmiana sposobu odżywiania wiąże się z trudnymi do zaakceptowania wyrzeczeniami, niełatwo jest bowiem z dnia na dzień odstawić kaloryczne, słone przekąski, czekoladowe słodycze, dania typu fast food oraz słodkie napoje gazowane. Przez kilka pierwszych dni trudno jest przyzwyczaić się do łagodniejszego smaku potraw, braku deserów i mniejszej podaży tłuszczów. W tym okresie niezastąpione stają się świeże owoce.

Owoce a odchudzanie

Niskokaloryczne, świeże owoce to ważny element diety odchudzającej, ponieważ dostarczają dużej ilości błonnika, witamin, minerałów i wody. Dzięki temu nawadniają organizm, sycą, przeciwdziałają zaparciom i przyczyniają się do uzupełnienia niedoboru składników odżywczych w organizmie. Jedząc owoce w trakcie kuracji odchudzającej, mamy mniejszą ochotę na słodycze i inne przekąski między głównymi posiłkami. Dzięki temu waga systematycznie spada, a ciało zyskuje pożądany kształt. Co warte podkreślenia, odpowiednia podaż składników odżywczych korzystnie wpływa na stan skóry, paznokci i włosów – zwiększenie ilości spożywanych owoców jest więc podwójnie korzystne.

Jakie owoce jeść, będąc na diecie?

Kaloryczność owoców jest zróżnicowana – o ile jabłko ma zaledwie 46 kalorii w 100 gramach, banan zawiera ich aż 95. Z tego właśnie powodu warto zachować umiar w spożyciu owoców i wybierać te o większej zawartości wody, na przykład arbuzy i brzoskwinie. Teoretycznie, na diecie odchudzającej można jeść wszystkie owoce, jednak w przypadku alergii pokarmowej należy unikać owoców cytrusowych, które mogą wywoływać niepożądane reakcje alergiczne.

Owoce świeże czy suszone?

Prozdrowotne właściwości suszonych owoców to argument, który przemawia za włączeniem ich do jadłospisu. Warto jednak uświadomić sobie, że spożywanie ich w dużych ilościach może zniweczyć starania o uzyskanie szczupłej sylwetki. Konieczne jest więc kontrolowanie wielkości porcji. W przypadku suszonych owoców należy kierować się zdrowym rozsądkiem i nie przekraczać porcji odpowiadającej ilości produktu mieszczącej się w dłoni. Tylko wtedy bowiem możemy mieć pewność, że ilość kalorii, dostarczona z tą zdrową przekąską, nie spowoduje przekroczenia założonego w ramach diety limitu kalorii.

Właściwości owoców

Winogrona, jabłka oraz inne owoce wspomagają odchudzanie, ale na tym nie kończą się ich cenne właściwości. Ze względu na zawartość przeciwutleniaczy (witaminy A, C i E), owoce przyczyniają się do redukcji ryzyka rozwoju chorób nowotworowych. Ponadto usprawniają pracę układu pokarmowego i zapobiegają schorzeniom jelit, poprawiają samopoczucie i gaszą pragnienie skuteczniej niż soki lub słodzone napoje.

Warto podkreślić fakt, iż owoce zawierające beta-karoten mają wpływ na jakość widzenia i płodność. Substancja ta, określana również mianem prowitaminy A, występuje w owocach o pomarańczowej lub czerwonej barwie. Wskazane jest także spożywanie owoców zawierających kwas foliowy, czyli cytrusów oraz bananów. Kwas foliowy chroni bowiem przed niedokrwistością megaloblastyczną, oddziałuje na układ nerwowy i bierze udział w procesie tworzenia czerwonych krwinek.

Odchudzanie nie musi być trudnym doświadczeniem. Zastępując słodycze owocami, możemy w krótkim czasie doprowadzić do redukcji masy ciała i poprawy wyglądu. Spożywanie owoców przynosi także wymierne korzyści dla zdrowia – chroni przed chorobami i wspomaga pracę wielu układów, w tym układu pokarmowego.

Partnerem serwisu jest

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Owoce, które sprzyjają odchudzaniu - Gdańsk Nasze Miasto

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
k
kasia

Polecam skorzystać z tych informacji zamieszczonych w tym artykule, zmienić swoje nawyki żywieniowe. Ja właśnie miałam z tym problem. Lubię mięso więc jadłam go prawie codziennie.Mało owoców, warzyw, ryb, dużo mięsa i tuczące przekąski spowodowały u mnie nadwagę.Nie mogłam znaleźć odpowiedniej diety. Próbowałam różnych sposobów. Aż wreszcie ktoś polecił coś rewelacyjnego!(idealnafigura.com/gberes)Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie głodowałam i jadłam ulubione moje potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:)

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3