W tej, bardzo widowiskowej uroczystości, wzięli udział samorządowcy , parlamentarzyści i europarlamentarzyści, a także przedstawiciele hiszpańskiej firmy OHL, która jest generalnym wykonawcą prac.
- Projekt trasy, która miała połączyć port lotniczy z portem morskim był poetapowany, bo nie wierzyliśmy, że uda się zdobyć na wszystko pieniądze. Ale dzisiaj już możemy powiedzieć, że udało się. Czekamy do przyszłego roku na oddanie drugiej nitki tunelu i zakończenie całej inwestycji - podkreślił prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
TBM waży 2200 ton i ma 91 m długości. W Gdańsku wywierci w sumie dwie rury tunelu, a w każdej z nich znajdą się po dwa pasy ruchu, gdzie długość każdej z nich wyniesie 1076 metrów. Średnia wydajność maszyny TBM, "ochrzczoną" zresztą przez internautów jako Damroka, to 10 metrów wiercenia dziennie.
To druga, po budowie metra w Warszawie, tego typu inwestycja w Polsce.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?