Gdyby tak się stało, popularny przewoźnik stworzy alternatywę nie tylko dla połączeń kolejowych, ale także uruchomi tańszą opcję dotarcia do stolicy Węgier niż linie lotnicze.
- Cały czas poszukujemy nowych możliwości, kierunków rozwoju oferty, aby była jak najbardziej atrakcyjna dla pasażerów - podkreśla Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji PolskiBus.com.
Polski Bus koryguje swoje połączenia.
Jego zdaniem, połączenie do stolicy Węgier, jeśli zostanie uruchomione, może cieszyć się dużym powodzeniem.
- Budapeszt jest interesującym kierunkiem, bardzo popularnym wśród Polaków - mówi Piotr Pogonowski. - To atrakcyjne turystycznie miasto, jedna z popularniejszych europejskich stolic. Dyrektor dodaje, że pasażerowie z Trójmiasta mają już dziś możliwość, aby dojechać z Gdańska do 13 różnych lokalizacji, w tym za granicę, do Berlina i Pragi. Przedstawiciele przewoźnika nie informują, kiedy dokładnie można spodziewać się uruchomienia kursów do Budapesztu. Jednak już w połowie września Polski Bus przedłużył międzynarodowe połączenie Warszawa - Białystok - Wilno tak, aby pasażerowie mogli dotrzeć do Rygi i Tallinna. Autokary tego przewoźnika dojeżdżają ponadto także do Wiednia i Bratysławy.
Od 1 października uruchomiono dodatkowo aż osiem krajowych tras. Polski Bus dociera obecnie już do 40 polskich miast. Nowe z nich to m.in. Suwałki, Włocławek, Radom, Ostrowiec Świętokrzyski, Biała Podlaska, Częstochowa. Ta ekspansja, obniżanie cen biletów na wcześniej rezerwowane przejazdy do 9 i 5 zł, a także zakup nowych autokarów to element walki z Polskimi Kolejami Państwowymi. Autokarowy przewoźnik tylko w 2015 r. zainwestował 50 mln zł, z czego 10 mln zł wydano na zakup pojazdów. Wprowadzono też usługę PolskiBusGold.com, czyli połączenia realizowane w bardziej ekskluzywnych warunkach.
- Łączą dobrze znane i lubiane cechy naszej marki, do których przyzwyczailiśmy już naszych pasażerów, z zupełnie nowymi udogodnieniami, jak większa przestrzeń na nogi czy profesjonalna obsługa personelu pokładowego, oferująca wzbogaconą propozycję cateringową - mówi Brian Souter, prezes zarządu PolskiBus.com.
W tym samym czasie PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy, obowiązującym od grudnia, skracają czas przejazdu z Gdańska do Warszawy do 2 godz. 39 min, do Wrocławia do 4 godzin, inwestują też aż 1,8 mld zł, m.in. w modernizację wagonów, w tym przystosowanie do potrzeb małych dzieci.
- W wagonach pojawią się ekrany do wyświetlania bajek, specjalne foteliki, tablice do rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłku dzieciom - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?