Działacze PiS podliczyli, że ostatnie akcje promocyjne prezydenta Adamowicza, prowadzone w ramach miejskich wydarzeń, pochłonęły grubo ponad milion złotych.
- Ewidentnym przykładem takiej akcji jest chociażby reklama puszczana w mediach publicznych, mówiąca o tym, że Paweł Adamowicz dziękuje gdańszczanom za udział w głosowaniu na budżet obywatelski. Nie ma w tych spotach informacji, że jest to materiał promocyjny Urzędu Miejskiego czy Rady Miasta Gdańska - mówi Jaworski.
Poza spotami dotyczącymi budżetu obywatelskiego na liście oskarżeń opozycji, dotyczących prowadzenia kampanii wyborczej z miejskich funduszy, znajdują się m.in. sfinansowane za ok. 120 tys. zł billboardy "Gdańsk najlepszy w rankingach" czy organizacja dnia otwartego na budowie tunelu pod Martwą Wisłą.
- Podczas niego puszczano propagandowe spoty wyborcze Pawła Adamowicza, a prezydent rozdawał pamiątki z autografem - wskazywał Paweł Okoniewski ze stowarzyszenia Transparentny Gdańsk.
Czytaj więcej: Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Dzień otwarty przyciągnął tłumy [ZDJĘCIA,WIDEO]
Tymczasem miejscy urzędnicy twierdzą, że wszystkie działania prezydenta, jakie przedstawiciele PiS wypunktowali w swoich zawiadomieniach, to nie prywatna kampania Pawła Adamowicza finansowana z budżetu Gdańska, a "od dawna zaplanowane kampanie informacyjne dostosowane do kalendarza życia miasta".
Czytaj więcej na temat zarzutów posła Jaworskiego dotyczących finansowania kampanii wyborczych prezydenta Adamowicza i marszałka Struka
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?