18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Pozbądź się bólu kręgosłupa!

abcZdrowie.plZaktualizowano 
Ból pleców bywa nieznośny. Dowiedz się, jak na dobre pozbyć się dolegliwości bólowych!

Dolegliwości bólowe w obrębie kręgosłupa nie biorą się znikąd. Ból kręgosłupa jest w większości przypadków wynikiem siedzącego trybu życia, istniejących wad postawy lub zbyt dużego obciążania kręgosłupa. Bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa mogą mieć również inne przyczyny: stany zapalne, choroby nowotworowe, zmiany neurologiczne lub zwyrodnieniowe oraz infekcje. Codzienna troska o kręgosłup to najlepszy sposób na pozbycie się dolegliwości bólowych.

Jak dbać o kręgosłup?

Podstawą troski o zdrowie kręgosłupa jest utrzymywanie prawidłowej wagi (zbędne kilogramy to dodatkowe obciążenie), regularna aktywność fizyczna, odpowiednia postawa ciała podczas siedzenia i snu, a także umiejętne radzenie sobie ze stresem (napięcie emocjonalne niekorzystnie wpływa na całe ciało). Niezwykle ważnym elementem działań profilaktycznych są również ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu. Do ćwiczeń tego typu zaliczamy ćwiczenia rozciągające mięśnie przykręgosłupowe oraz ćwiczenia na mięśnie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Systematyczne rozciąganie tych partii mięśni powoduje ich rozluźnienie oraz wyraźną redukcję ryzyka kontuzji. Ponadto ćwiczący mogą uchronić się przed bólem pleców i skutecznie pozbyć się istniejących już dolegliwości bólowych.

Jak wzmacniać mięśnie przykręgosłupowe?

Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykręgosłupowe pozwalają na złagodzenie bólu kręgosłupa, poprawiają ukrwienie mięśni i działają jak masaż na plecy. Wbrew pozorom, rozciąganie mięśni przykręgosłupowych nie stanowi dużego wyzwania. Jak wykonać proste ćwiczenia na plecy?

- Stań z wyprostowanymi nogami i zrób jak największy skręt tułowia. Odczekaj chwilę, wdychaj i wydychaj powietrze, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Ponów czynności, wykonując skręt w drugą stronę.

- Wykonuj skręty tułowia na wydechu, przechylając się do przodu po każdym skręcie. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej.

- Stań prosto, wyprostuj nogi i spleć ręce na wysokości podbrzusza. Wygnij lekko odcinek lędźwiowy kręgosłupa i unieś ręce nad głową. Podczas podnoszenia rąk bądź na wdechu!

Ćwiczenia na mięśnie odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Dolegliwości bólowe w okolicy lędźwiowej kręgosłupa mogą być wynikiem osłabienia mięśni pleców – gdy na skutek przeciążenia dochodzi do skurczów mięśni, przepływ krwi do mięśni jest utrudniony, w związku z czym część produktów przemiany materii nie jest na bieżąco usuwana z organizmu. Skutecznym remedium na bóle tego typu są ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które poprawiają ukrwienie tych partii. Jak powinien wyglądać trening dla kręgosłupa?

- Połóż się na plecach, zegnij jedną nogę i chwyć ją poniżej kolana. Zegnij głowę i spróbuj dotknąć kolana czołem. Po pięciu sekundach wróć do pozycji leżącej. Powtórz ćwiczenie, zginając drugą nogę.

- Uklęknij i oprzyj się na wyprostowanych rękach. Wygnij plecy w „koci grzbiet”, pamiętając przy tym o opuszczeniu głowy. Po pięciu sekundach wykonaj odwrotny ruch – unosząc głowę, wygnij plecy, przyciągając brzuch w stronę podłogi. Wykonaj kilka powtórzeń dla optymalnego efektu.

- Stań prosto, rozstaw stopy na szerokość barków i oprzyj ręce w okolicy krzyżowej. Skieruj palce ku przodowi, zrób kilka wdechów, po czym wygnij tułów do tyłu. Przez cały czas miej wyprostowane kolana i podpieraj odcinek lędźwiowy kręgosłupa dłońmi. Po pięciu sekundach wróć do wyjściowej pozycji. Wykonaj pięć powtórzeń.

Dobre nawyki to najlepszy sposób na zdrowy kręgosłup i spokojne dni bez dolegliwości bólowych pleców. Zacznij ćwiczyć, by wzmocnić mięśnie kręgosłupa i na dobre zapomnieć o uciążliwych objawach!

Partnerem serwisu jest

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Pozbądź się bólu kręgosłupa! - Gdańsk Nasze Miasto

Komentarze 6

k
kruszyna.lukas@...

ja rowniez polecam Rosadzinskiego

zgłoś
s
she-lat@...

Pan Marcin Rosadzinski powinien poradzić przy przewlekłych bólach. Ja to nawet nie zdawałam sobie sprawy, że z moim wiecznie napiętym kręgosłupem na wysokości szyi coś można zrobić, a okazało się, że można i to dużo, bez skalpela, krojenia i tego typu inwazyjnych metod.

zgłoś
j
julita

Z różnych leków, które brałam na ból pleców najszybciej i najskuteczniej działa rozpuszczalna pyralgina. Pomaga nawet jak ból jest silny i działa przez długi czas, a do tego nie obciąża żołądka

zgłoś
t
trella

Dla mnie też bardzo często ratunkiem przy bólu pleców jest pyralgina. Czasami też przylepiam sobie ich plaster rozgrzewający i też dobrze pomaga na moje dolegliwości

zgłoś
z
zetka

Na pewno masaże i ćwiczenia przy dolegliwościach kręgosłupa są absolutnie niezastąpione, jednak doraźnie jak dokucza ból, to po prostu trzeba wziąć tabletkę. Z tych, które już testowałam najbardziej pomaga mi pyralgina, bez niej czasami nie mogę się ruszać.

zgłoś
D
DEMON

Najlepsze ćwiczenia na pozbycie się bólu i
krzywego kręgosłupa jest pływalnia ale za tym też
coś się kryje w Nowym Sączu co 5 osoba ląduje u dermatologa
z grzybicą na nogach

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3