Zgodnie z wytycznymi przetargu, który zorganizowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, firma Transprojekt na przygotowanie w koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnych przejazdów na Oruni będzie miała czas do połowy 2019 roku.
Przypominamy, że władze Gdańska wstępnie założyły budowę na Oruni dwóch nowych wiaduktów - drogowego na ul. Sandomierskiej oraz kolejowego na wysokości ul. Równej pod którym tunelem będzie odbywał się ruch pojazdów kołowych. Drugi z tych obiektów miałby być realizowany przy współpracy z PKP PLK. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Równocześnie zlikwidowane mają też zostać istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów na wysokości Sandomierskiej i Smętnej. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z doprowadzeniem do przystanków SKM i PKP.
Stworzenie dokumentacji dla wiaduktu na Sandomierskiej miasto finansuje z własnej kieszeni, natomiast wraz z PKP PLK będzie współpracować by obiekt na Równej został wpisany do Krajowego Programu Kolejowego. To pozwoliłoby na ubieganie się o dofinansowanie w ramach unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.
Szacuje się, że w pierwszej kolejności (w 2020 roku) powstałby wiadukt z tunelem na Równej, a ten na Sandomierskiej w perspektywie maksymalnie kolejnych trzech lat.
Czytaj również: Orunia: kolejna tragedia na przejeździe i pytania o bezpieczeństwo
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?