Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozlicz PIT w Gdyni: plakat kampanii promującej rozliczanie podatków i nagrody wygląda łudząco podobnie do gdańskiego

Justyna Degórska
Plakaty są tak bardzo do siebie podobne, że można odnieść wręcz wrażenie, że Gdańsk z Gdynią loterię organizują razem. Takie spostrzeżenia mają między innymi gdynianie, którym pokazaliśmy obie grafiki.

Plakaty w porównaniu: co powiedzieli mieszkańcy?

- Gdyby mi pani nie powiedziała, o co w tym chodzi, uznałbym, że są to dwie wersje tej samej akcji - mówi Adam Nowicki, mieszkaniec Gdyni. - Już na pierwszy rzut oka widać, iż przygotowała je ta sama osoba. I nie zadała sobie trudu, aby się od siebie różniły. Ta sama kolorystyka, czcionka bardzo podobna. Nawet samochód na plakatach jest ten sam - dodaje, a w podobnym tonie wypowiadają się też inni nasi rozmówcy.

Jak to w ogóle możliwe, że dwa miasta, niezależnie od siebie, promują loterię PIT-ową niemal identycznymi grafikami?

Pierwszy był Gdańsk. Już przed rokiem ich loteria PIT-owa reklamowana była właśnie tym plakatem. Inny był tylko kolor samochodu. Teraz, wzorem Gdańska, loterię zorganizowała też Gdynia. Skopiowany został jednak nie tylko pomysł, ale i materiał promujący akcję.

Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni sytuację z podobnymi plakatami nazywa niefortunną. Tłumaczy, że ich podobieństwo nie wynika z inspiracji Gdańskiem. Powodem jest po prostu ten sam autor grafik.

- W zapytaniu ofertowym do 30 tys. euro wyłoniliśmy organizatora loterii, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Tak się złożyło, że jest to ta sama firma, która podobną akcję organizuje też w Gdańsku. I to właśnie od niej otrzymaliśmy grafikę promocyjną - tłumaczy Agata Grzegorczyk. - Plakaty oczywiście są do siebie podobne, nie da się tego ukryć.
Gdyńska została jednak dostosowana do naszych potrzeb. Znajduje się na niej hasło ”Gdynia Twoje Miasto” oraz charakterystyczny znak X - dodaje rzecznik gdyńskiego magistratu.

Co na to wszystko urzędnicy z Gdańska?

Są trochę zaskoczeni całą sytuacją, ale nie ukrywają, że cieszą się, iż Gdynia postanowiła się wzorować na rozwiązaniach z Gdańska. - Widać, że nasza zeszłoroczna akcja była tak dobra, że Gdynia postanowiła skopiować niemal w całości - mówią pracownicy gdańskiego magistratu.

Według ostrożnych szacunków, w Gdyni może mieszkać na stałe nawet 15 tysięcy osób, które nie są tu zameldowane. To sprawia, że co roku miastu “koło nosa” przechodzić może nawet 30 milionów zł rocznie. Po części zaradzić temu ma loteria PIT-owa, która zachęca do wskazywania w deklaracji podatkowej w rubryce “miejsce zamieszkania” Gdyni. Do wygrania jest samochód hybrydowy, rowery oraz karnety na tegoroczny Open’er Festival.
W losowaniu nagród wziąć udział mogą wszyscy pełnoletni mieszkańcy Gdyni, którzy rozliczając swój podatek dochodowy za 2017 rok, wskażą w deklaracji podatkowej gdyński adres zamieszkania i złożą deklarację w jednym z dwóch gdyńskich Urzędów Skarbowych.

Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]

Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji

Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania

Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu

Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto