__Aktualizacja: 30 czerwca 2011
Miasto Gdańsk i Multi Development wydali wspólne oświadczenie w tej sprawie:
- Powodem wydłużenia ostatecznego terminu jest fakt, że koncepcja architektoniczno-urbanistyczna zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego nie uzyskała jeszcze wymaganej akceptacji Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - czytamy w komunikacie.
- Brak uzgodnień związany jest z zastrzeżeniami konserwatora do niektórych z propozycji projektantów. Trwają rozmowy Multi Development z konserwatorem zmierzające do wypracowania kompromisu, który doprowadzi do uzyskania niezbędnych uzgodnień konserwatorskich do koncepcji zagospodarowania tego unikalnego obszaru miasta - czytamy dalej
Aktualizacja: 3 czerwca 2011
Budowa przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Śródmieście ściśle powiązana jest z inwestycją w miejscu, gdzie do niedawna stała Gildia. Multi-Development ma zabudować Targ Rakowy i Sienny, gdzie (oprócz przystanku SKM) ma powstać nowoczesne centrum mieszkalno-usługowe.
Czekając na spółkę
- Obecnie nie możemy dokończyć naszego projektu bez spółki, którą ma założyć miasto i Multi-Development - mówi Maciej Lignowski, prezes SKM.
Jeszcze jesienią zeszłego roku przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej byli niemal pewni, że uda się wybudować przystanek **
Gdańsk Śródmieście** przed
Euro 2012. Przetarg na projekt inwestycji wygrała firma Scott Wilson, która miała wykonać go do sierpnia 2011 roku.
Brakujący element w projekcie Scott Wilson dotyczy m.in. płyty nad torami. Ten aspekt miał być uwzględniony w projekcie miasta i Multi-Development. Ta miała zawiązać się bardzo szybko, ale... napotkała problemy w osobie pomorskiego konserwatora zabytków.
Inwestor nie rozumie planu zagospodarowania
- Cały czas uwzględniamy koncepcję z konserwatorem - mówi Tomasz Matusiak, dyrektor Multi-Development. - Procedura się przedłuża, ale myślę, że dojdziemy do porozumienia w ciągu 2-3 miesięcy.
Na Targu Rakowym i Siennym, w miejscu dzisiejszej Gildii, nad torami kolejowymi i kanałem Raduni, Multi-Development powstaną nowoczesne budynki mieszkalne i handlowo-usługowe. Architektura ma nawiązywać do historycznej zabudowy Gdańska, a nad kanałem górować ma szklany dach. Nowa inwestycja w sercu Gdańska, która ma ułatwić komunikację i przedłużyć centrum miasta, ma być gotowa w 2017 roku.
- Nie wchodząc w szczegóły, inwestor nie rozumie zapisów planu zagospodarowania przestrzennego - mówi Marcin Tymiński, rzecznik prasowy pomorskiego konserwatora zabytków. - Rozmowy są jeszcze mało zaawansowane.
Wezmą sprawę we własne ręce?
O ile dwa miesiące zwłoki dla zabudowy Targu Siennego i Rakowego nie mają większego znaczenia, o tyle dla nowej stacji Gdańsk Śródmieście ma znaczenie ogromne. SKM nie czeka jednak z założonymi rękami.
- Jeśli zawiązanie spółki będzie się przedłużało, sami wykonamy brakujący element projektu. Wówczas będzie szansa, że zdążymy przed Euro 2012, ale raczej nie z całym projektem, raczej z torami i może prowizorycznym przystankiem. Na szczęście przystanek Gdańsk Główny w pełni spełnia wszystkie wymagania, także na Mistrzostwa Europy - kończy Lignowski.
Czytaj też:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?