Zupełnie nowy peron numer 1 jest już ukończony - pasażerowie korzystają z niego już od 14 grudnia zeszłego roku.
- Gotowa jest stalowa wiata, a także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu - informuje Ewa Symonowicz-Ginter ze spółki PKP PLK, nadzorującej remont. - Peron został wyposażony w nowoczesny system oznakowania dotykowego dla osób niewidomych oraz niedowidzących. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwiają przemieszczanie się, informując o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Peron zapewnia również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności.
Aktualnie trwają prace przy budowie drugiego peronu dalekobieżnego (ulokowanego w miejscu starego peronu nr 1), gdzie trwają prace ziemne. Rozpoczął się również montaż słupów konstrukcji wiaty.
Dworzec PKP w Gdańsku Wrzeszczu. Przebudowa stacji minęła półmetek [ZDJĘCIA]
Bliskie ukończenia są prace w przejściu podziemnym, które połączy Wrzeszcz Dolny z Górnym.
- To tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego, który został już wydłużony tak, aby nad nim przechodziły nowe tory oraz nowy peron 1 - tłumaczy Symonowicz-Ginter. - Budowane jest jeszcze zejście dla pieszych z peronu dalekobieżnego do przejścia na Dmowskiego. Przebudowywane jest przejście podziemne dla pieszych od budynku dworca na perony. Obecnie można nim dojść na nowy peron pierwszy. Pod koniec kwietnia dostępne będzie dojście na peron SKM. Kończy się przebudowa przejścia dla pieszych przy ulicy Waryńskiego, nad którym modernizowane są tory i rozjazdy. Od kwietnia na odcinku pomiędzy Gdańskiem Głównym a Gdańskiem Wrzeszczem wróci ruch dwutorowy.
Z obu zmodernizowanych peronów korzystać będą od września składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?