Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Statek przepłynął pod opadającą kładką na Ołowiankę. Prokuratura oskarża kapitana statku i operatora kładki [WIDEO]

red.
Gdańska prokuratura zakończyła postępowanie ws. groźnego zdarzenia, do jakiego doszło pod koniec lipca br. na Motławie z udziałem statku pasażerskiego „Danuta”. Mimo zamykającej się kładki, kapitan jednostki zdecydował się pod nią przepłynąć. Tragedii udało się uniknąć dosłownie o włos. Przed sądem staną operator kładki i kapitan statku.

Prokuratura Rejonowa Gdańsk – Śródmieście w Gdańsku zakończyła postępowanie w sprawie sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym.

Chodzi o niebezpieczną sytuację, jaka miała miejsce w czasie zamykania się kładki nad Motławą. Do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku.

ZOBACZ! Statek przepłynął pod opadającą kładką na Ołowiankę. O włos od tragedii! [wideo]

W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski „Danuta”. Statek płynął w kierunku przystani Zielona Brama. Kierujący nim poruszał się ze znacznie przekroczoną dozwoloną prędkością. Płynął pomimo opuszczania kładki i zbyt późno podjął manewr hamowania wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Operator kładki pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

W chwili zdarzenia na pokładzie statku, oprócz członków załogi znajdowało się 139 pasażerów.

Jak informuje prokuratura, w toku postępowania uzyskano opinię biegłego z zakresu żeglugi. Z jej treści wynika, że zarówno kierownik statku pasażerskiego, jak i operator kładki, umyślnie naruszyli zasady bezpieczeństwa w ruchu wodnym.

Prokurator przedstawił obu mężczyznom zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym, zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach. Przestępstwo to zagrożone jest karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

Obaj oskarżeni nie przyznają się do jego popełnienia. W toku postępowania złożyli wyjaśnienia.

Wobec kierującego statkiem prokurator zastosował środki zapobiegawcze w postaci nakazu powstrzymania się od prowadzenia pojazdów mechanicznych w postaci statków oraz zawieszenia wykonywania zawodu szypra.

Akty oskarżenia skierowano do Sądu Rejonowego Gdańsk – Południe w Gdańsku.

Pomorze jest najpiękniejsze! Zobaczcie niesamowite zdjęcia!

TOP 10 najtańszych dzielnic Gdańska. Gdzie są najtańsze mieszkania?

TOP 5 najczystszych jezior na Pomorzu. Musisz tam pojechać!

Trójmiasto z lotu ptaka. Rozpoznasz te miejsca? Rozwiąż quiz!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto