Nowy peron stanie przy torze nr 500 linii kolejowej nr 249 z 1867 roku: Gdańsk Główny - Gdańsk Nowym Port. Za zaprojektowanie i postawienie przystanku dyrekcja kolei zapłaci 2 mln 82 tys. 57,9 zł (brutto).
Zobacz jak modernizowany jest tor 500 do PGE Areny
Do zrobienia tczewska spółka będzie miała zarówno opracowanie koncepcji budowy peronu z dojściem od ulicy Stadionowej, opracowanie projektu peronu wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, jak i uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń oraz wybudowanie nowego peronu i sporządzenie dokumentacji powykonawczej, a dodatkowo opracowanie projektu budowy dojścia do peronu od ul. Stadionowej, które wykonane zostanie w oddzielnym przetargu.
- Ponieważ wartość najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę zaplanowaną na inwestycję przez PKP PLK S.A., spółka i władze Gdańska podpisały aneks do umowy w sprawie dofinansowania budowy peronu - informuje Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., oddział w Gdańsku. - Modernizacja toru 500 i budowa nowego peronu pozwolą wznowić ruch pociągów pasażerskich (zawieszony od 2005 r. - przyp. red.) i uzyskanie prędkości rozkładowej 80 km/h pomiędzy centrum miasta, stadionem i powstającymi obok obiektami Międzynarodowych Targów Gdańskich oraz obszarami portowymi i przemysłowymi w Nowym Porcie.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?