Urzędnicy ZTM zakładają, że w najbliższych 16 latach liczba pasażerów wzrośnie o 9 milionów - ze 168 mln w 2013 r. do 177 mln.
Jako kluczowe inwestycje wskazują m.in.:
- budowę 3-kilometrowej linii tramwajowej "Nowej Bulońskiej Północnej" (na przedłużeniu istniejącej ul. Bulońskiej),
- budowę 1,5-kilometrowej linii tramwajowej od al. Havla do planowanego skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej,
- wydłużenie linii na Łostowice o 3 kilometry - by umożliwić dojazd na osiedla Moje Marzenie i Świętokrzyskie,
- budowę linii tramwajowej na Morenę przy projektowanej Nowej Politechnicznej oraz
- budowę linii tramwajowej na Nowej Wałowej.
Czytaj też: Używane tramwaje z Niemiec nie trafią do Gdańska? Wszystko na to wskazuje
Głos w sprawie tej bardzo ogólnej strategii zabrało niewielu mieszkańców. Wpłynęło zaledwie 12 uwag, większość zbyt szczegółowych jak na plan zawierający jedynie perspektywiczne kierunki rozwoju transportu publicznego na kilkanaście lat.
Planiści uwzględnili jeden postulat formalny - wniesioną przez Radę Osiedla Strzyża propozycję zmiany nazwy pętli tramwajowej z "Abrahama" na "Strzyża".
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?