Trójmiasto: 7 wariantów przebiegu obwodnicy metropolitalnej

Projektanci z firmy Lafrentz z Poznania przygotowali aż siedem wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. W założeniu ma to być droga alternatywna dla istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Ma powstać do 2016 r.

Przebieg 7 wariantów nowej obwodnicy
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij

Przebieg 7 wariantów nowej obwodnicy (© źródło: metropolitalna.pl)

Obwodnica Metropolitalna ma być drogą klasy S, czyli ekspresową biegnącą od węzła Chwaszczyno do Straszyna gdzie łączyć będzie się z południową obwodnicą Gdańska. W Chwaszczynie powstanie węzeł drogowy, łączący drogę S6, która w Wielkim Kacku dotrze do istniejącej obwodnicy Trójmiasta, nową obwodnicę metropolitalną oraz starą drogę nr 20 z Gdyni do Kościerzyny. Obwodnica metropolitalna pozwoli na obejście Żukowa i innych miejscowości leżących na trasie drogi nr 20.

Firma Lefrentz przygotowała następujące warianty przebiegu drogi:

- Wariant 1A - OM rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno. Dalej trasa obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie w kierunku węzła „Miszewo”. Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20). Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV, po północnej stronie miejscowości Lublewo i Przyjaźń. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 1B - OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej węźle Koleczkowo w gminie Szemud. Na dalszym odcinku przebiega po zachodniej stronie Chwaszczyna. Wariant ten wymaga nowego odcinka drogi lub przebudowy drogi nr 20 od węzła „Miszewo” do węzła „Chwaszczyno”.
∨ Czytaj dalej

Na odcinku do węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G) przebiega jak w wariancie 1a. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 1C OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej węźle Szemud w gminie Szemud. Na dalszym odcinku przebiega po zachodniej stronie Chwaszczyna. Wariant ten wymaga nowego odcinka drogi lub przebudowy drogi nr 20 od węzła „Miszewo” do węzła „Chwaszczyno”. Na odcinku do węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G) przebiega jak w wariancie 1a. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 2A OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno i (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła Miszewo (z drogą nr 1090G). Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) i przechodzi po wschodniej stronie miejscowości Lniska. Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV w kierunku GPZ w Leźnie. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 2B - OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno i (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła Miszewo (z drogą nr 1090G). Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) i przechodzi po zachodniej stronie miejscowości Lniska. Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV w kierunku GPZ w Leźnie. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 3 - OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła„ Rebiechowo” (z drogą nr 1090G) Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie równolegle do istniejącej linii kolejowej Gdynia-Kościerzyna-Maksymilianowo. OM kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański.

- Wariant 4 OM rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła „Miszewo” . Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) Od obwodnicy Żukowa do Obwodnicy Trójmiasta Żukowa przebiega równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 7. dalej przebiega Obwodnicą Trójmiejską od węzła „ Karczemki" do węzła „Straszyn”. Wariant ten wymaga zwiększenia liczby pasów (3 lub 4) na Obwodnicy Trójmiejskiej i rozbudowy trzy poziomowego węzła „Karczemki”.

Źródło: metropolitalna.pl

Od listopada mają być przeprowadzane konsultacje z mieszkańcami miejscowości przez które droga miałaby przebiega w poszczególnych wariantach. Do końca stycznia 2011 r. firma Lafrentz ma przygotować Studium Korytarzowe. Na tym etapie prac zostaną zebrane wszystkie niezbędne dane odnośnie możliwości przebiegu trasy. W Studium Korytarzowym nastąpi wybór kilku z siedmiu przedstawionych powyżej wariantów. Wybrane zostaną te, które najmniej kolidują z uwarunkowaniami lokalnymi, w tym z obszarami i obiektami, objętymi ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody oraz o ochronie zabytków. Pod uwagę wzięte też zostaną efekty konsultacji społecznych.

Zobacz także:
- Kaszubscy posłowie uratowali obwodnicę metropolitalną

Więcej na temat

Komentarze (4)

avatar
avatar
Lechu (gość)

trasa bardzo potrzebna dla trojmiasta i wiekszosci gmin wokol ale jak zawsze wszyscy ciagle narzekaja a to ptaszkow szkoda a to terenow zi4elonych czy inne trasy rowerowej ale oczywiscie ci nazekajacy tez maja samochody i chca wygodnie i szybko jechac i nie ma co nazekac tylko tzeba sie cieszyc ze chca na ta trase wybudwowac.

avatar
Mr (gość)

I tnie równo hektary lasów w gminie Kolbudy - rozdzielając obszary chronione - wbrew strategii rozwoju gminy i woj. Pomorskiego. Wystarczy spojrzeć na mapę - każde wyprowadzenie drogi z węzla Straszyn bezpowrotnie zniszczy jedyny!!! region w okolicy Gdańska (za obwodnicą) nadający się do turystyki, wypoczynku. Planowane trasy rowerowe ...w poprzek autostrady???

avatar
moai (gość)

Projekt bardzo potrzebny ale mapa rejonu jak zwykle nieczytelna ... hmm chyba tylko po to by zainteresowanych-mieszkańców miejscowości nie przyprawić o palpitację serca .

Wybierz kategorię