Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trójmiejscy projektanci: Mana Mana i jej haftowane torebki

Stylowe Trójmiasto
Stylowe Trójmiasto
mat.prasowe daodmiany.pl
Zamiast przeglądać nieciekawe oferty pracy, Marcelina Rozmus założyła własną firmę i projektuje na własny rachunek. Jak daje sobie radę?

- To, co oferuje rynek świeżo upieczonym absolwentom, to prace dorywcze. Przy znikomym poziomie zaufania i wiary w człowieka i jego umiejętności, powierza się mu zadania nieodpowiedzialne - oczekując w zamian - co paradoksalne - ogromnego zaangażowania! - uważa Marcelina Rozmus, właścicielka marki Mana Mana.

Postanowiłaś wziąć sprawy w swoje ręce. Dlaczego? - Są takie typy charakterów, które potrzebują wiecznego szumu wokół siebie - ja jestem właśnie takim typem, którego zabija ambiwalentny stosunek otoczenia do mojej osoby i do tego, co robię. Jak powietrza potrzebuję publiczności i sceny, na której rozgrywam swoje przedsięwzięcie. Czasami jestem reżyserem i sama projektuję kolekcje, czasami jestem aktorem i odgrywam rolę napisaną przez klienta, który sam skomponował sobie torebkę.

Założenie własnej działalności gospodarczej zawsze obarczone jest pewną dozą ryzyka. Nie bałaś się? - Koncepcja Pracowni Mana Mana krystalizowała się na przestrzeni wielu miesięcy. Pomysł dojrzewał w wielu głowach - doradców i krytyków nie brakowało. Początkowo, jak w każdym biznesie, wszystko było jednym wielkim znakiem zapytania, bo nawet super specjalistyczne badanie rynku, konkurencji i popytu nie da odpowiedzi na najważniejsze pytanie - "czy ja się do tego nadaję?". Z takim poczuciem niepewności trzeba się raczej "pożenić" a ryzyko wpisać na listę dopalaczy.

Do kogo kierujesz swoje produkty?
- Torebki Pracowni Mana Mana to zindywidualizowany produkt skierowany do kobiety interpretującej modę na swój sposób. Najważniejszym akcentem w produktach jest kolor, choć oferta przewiduje również coś dla pań kochających tzw. minimal. Oferuję wiele gotowych rozwiązań, ale również zapraszam do zabawy w samodzielne projektowanie. Już od dawna sypią się zamówienia na customizowane torebki. Niektóre projekty klientek i połączenia kolorystyczne potrafią zaskoczyć - ta praca bywa bardzo odkrywcza.. Największym zainteresowaniem cieszy się to, że jako jedna z bardzo nielicznych na rynku firm daję możliwość wyhaftowania dedykacji lub imienia właścicielki we wnętrzu torby. Ostatnio stało się to prawdziwym hitem z okazji Dnia Matki.

Haftowane torebki to tylko jeden z kilku kierunków obranych przez Ciebie. Od czego się to wszystko zaczęło?
- Wszystko zaczęło się od kupna hafciarki cyfrowej. Niezliczone godziny, dni, miesiące spędzone przy nauce obsługi maszyny, jej oprogramowania i grafiki nauczyły mnie jednego - nie ma takiej rzeczy, której nie da się przysłowiowo ogarnąć - wystarczy bardzo chcieć i ciężko nad tym pracować, nie harować, po prostu zdrowo popracować. Entuzjazm potrafi przenosić góry. Mam jeszcze bardzo wiele do zrobienia i wierzę w dobrą karmę, która jak dotąd przynosi same wspaniałe nowiny i zdarzenia.

Co daje Ci najwięcej radości przy prowadzeniu własnej pracowni?
- We własnym biznesie wspaniałe jest to, że możesz zrobić sobie taki bilans: „No dobra, może pracuję czasami po 15 godzin na dobę, ale inwestuję ten czas w siebie i swoją przyszłość. Wszystkie sprawy, które zaprzątają mi głowę, cieszą ale też i martwią - to w stu procentach tyko MOJE sprawy, bo moja firma, to ja. Nie zamartwiasz się problemami, które wcale cię nie dotyczą, które de facto nie są twoimi kłopotami. W pracy „dla kogoś” często myślisz „mogłabym rzucić to w cholerę”, ale nie masz sumienia, bo zaangażowałaś w to tyle serca i siebie, że jakąś zmianę czy odejście kojarzysz z przegraną bitwą.” Własna firma to mimo wszystko poczucie wolności.

Pracownia Mana Mana to wciąż rozwijające się studio projektowe i wykonawcze. Jakie są Twoje plany na przyszłość? Paryż, Berlin, Rzym?
- Nie mam ambicji imperialnych. W najbliższym czasie marzy mi się małe urocze miejsce, gdzie klient na dzień dobry, otoczony mnóstwem barw, będzie mógł kupić materiały do samodzielnego tworzenia rękodzieła, obejrzeć katalogi z próbnikami materiałów, skór i wzorów haftów i ostatecznie zamówić swoją kompozycję. Niebawem ruszam również z usługową gałęzią firmy - ofertą haftu cyfrowego. Zaskakujące połączenie branży modowej z reklamową ma swoją kolejną odsłonę: Okazuje się, że wiele przedsiębiorczych kobiet odczuwa silną potrzebę identyfikacji z działalnością, jaką prowadzą, dowodem na to jest multum zamówień na modne, piękne torebki codziennego użytku z wyhaftowanym na froncie logo firmy. Oby było ich więcej!

Gdzie można kupić torebki Mana Mana? Przydatne informacje znajdziecie na blogu projektantki oraz na stronie dlaodmiany.pl.


Stylowe Trójmiasto: Moda uliczna w Gdańsku, Gdyni i Sopocie

Chcemy pokazać, że w Trójmieście można spotkać wielu ciekawych, stylowych i świetnie ubranych osób. Co tydzień w poniedziałek, na łamach MMTrojmiasto.pl zamieszczamy zdjęcia osób, które naszym zdaniem mają fajny styl. Zobacz serwis »
Zobacz też Stylowe Trójmiasto na Facebooku »

Kliknij w zdjęcie, żeby obejrzeć fotogalerię:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto