Inżynierowie twierdzą, że czas do zakończenia budowy pierwszej nitki Tunelu pod Martwą Wisłą należy liczyć w godzinach. Według prognoz, pierwszy etap drążenia powinien się zakończyć 30 listopada. Później Damroka zostanie rozmontowana i przewieziona na miejsce startu, gdzie rozpocznie się wiercenie drugiej nitki tunelu.
Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą to przedsięwzięcie jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwutunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości 1,4 km będzie przebiegał pod Wisłą na głębokości w najniższym miejscu prawie 35 m.
Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą 7 mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi. Tunel wykonany zostanie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine).
Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży - „ Dworzec Drzewny”, od strony Ku Ujściu, w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany” od strony Węzła Marynarki Polskiej, w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?