Dwa lata temu UOKiK przeprowadził badanie wzorców umów stosowanych przez dziewięciu operatorów telekomunikacyjnych. Jedną z badanych spółek była Vectra, świadcząca usługi telewizji kablowej oraz dostępu do internetu i telefonu stacjonarnego. Badanie wykazało, że spółka stosuje niedozwolone postanowienia umowne.
Prezes UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty w wysokości 39 zł za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków, czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia opłaty abonamentowej jedynie wówczas, gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny.
Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli się domagać rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia przerwy. W trakcie postępowania kontrolnego spółka wprowadziła w styczniu zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych i zaniechała stosowania zakwestionowanych klauzul. Urząd nałożył jednak na nią karę w wysokości 1,03 mln zł.
Decyzja nie jest ostateczna. Firmie przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?