Michał Drobot pracujący w amsterdamskiej firmie Guerrilla Games  opowiedział o tym jak powstawała gra Killzone 3

Michał Drobot pracujący w amsterdamskiej firmie Guerrilla Games opowiedział o tym jak powstawała gra Killzone 3 (© http://www.killzone.com/)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

W piątek rozpoczęła się konferencja, na której ponad 150 osób z Polski i zagranicy wymienia się swoim doświadczeniem przy produkcji gier. - To okazja, żeby amatorzy i profesjonaliści spotkali się razem. To także szansa na zrobienie pierwszego kroku w stronę pracy w przemyśle gier - mówi Karol Gasiński, prezes konferencji.

Wszystkiego o grach dowiesz się z serwisu giernik.pl

Przez trzy dni w Gdańsku odbywały się wykłady osób zajmujących się tworzeniem gier. Uczestnicy konferencji mogli między innymi posłuchać o tym jak powstawały gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oraz Killzone 3, a potem osobiście porozmawiać z ich twórcami. Nie zabrakło też miejsca dla produkcji bardzo innowacyjnych, jak chociażby pierwszej gry audio - Serce Zimy 1912.

- To pierwsza gra, w której praktycznie nie będzie grafiki. Do jej obsługi będzie starczył sam słuch. Narratorem w grze jest natomiast Piotr Fronczewski - wyjaśnia Jarosław Beksa, który w Orange Labs kieruje projektem przygotowującym Serce Zimy. - Gra wyjdzie na komputery osobiste i telefony komórkowe, a z jej obsługą poradzą sobie także niewidomi.

Konferencji towarzyszyły konkursy skierowane do amatorów pracujących nad własnymi grami. W sobotę każdy z nich mógł zaprezentować swoje prace. W konkursie na najlepszy, amatorski projekt wygrała gra Atom przygotowana przez czterech młodych inżynierów studiujących na Politechnice Gdańskiej. Kacper, Dorian, Michał i Grzegorz nad swoją grą pracują już dwa lata.

- Szczególnie intensywnie pracowaliśmy przez ostatnie pół roku. Gra powstawała jako część naszego projektu inżynierskiego na studiach - zdradza Kacper.

Główną nagrodą w konkursie była możliwość wydania zwycięskiej gry przez firmę Play-Way wraz z możliwością dofinansowania prac nad jej ukończeniem do kwoty 100.000 zł.

W niedzielę w ramach konferencji zaczęło się także ekstremalne zadanie, o nazwie Games Bonanza.

- Zespoły, które się na nie zgłosiły będą musiały stworzyć grywalną grę w osiem godzin. Dodatkowo stworzony przez nich program musi nawiązywać do tematu, na który uczestnicy konferencji wybrali surrealizm - wyjaśnia Gasiński.

Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych - To pierwsza edycja konferencji na której spotykać mają się razem zawodowi twórcy, amatorzy, studenci oraz szefowie firm zajmujący się produkowaniem gier wideo. Wydarzenie odbywa się w nowym budynku WETI na Politechnice Gdańskiej. Organizatorzy obiecują, że konferencja powróci za rok.

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!