Suwnice usprawniają funkcjonowanie terminalu, w którym obsługiwanych jest coraz więcej kontenerów.
W 2008 roku obsłużono w DCT 118 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, a w ubiegłym roku - niemal 180 tys. TEU. Po włączeniu w styczniu przez Maersk Line, światowego potentata w przewozach kontenerowych, terminalu DCT do stałej linii łączącej porty zachodnioeuropejskie z dalekowschodnimi, przeładunki znacznie wzrosły.
Grzegorz Kołodziej z Działu Handlowego DCT Gdańsk SA przekazał, że w lutym w DCT przeładowano prawie 24,3 tys. TEU. Wynik ten plasuje go na pierwszym miejscu wśród polskich terminali kontenerowych. Aby podołać obsłudze kontenerów, spółka DCT inwestuje w nowe urządzenia przeładunkowe. Jednym z nich jest zakupione właśnie i włączone do eksploatacji, nowoczesne urządzenie Actiw LoadPlate, służące do załadunków towarów do kontenerów. Korzystają z niego już pierwsi klienci. Zakończono też uruchamianie dwóch suwnic RTG Kalmar, które pomyślnie przeszły próby obciążeniowe.
Suwnice RTG Kalmar mogą obsługiwać bloki kontenerów o szerokości 7 rzędów i wysokości 5 warstw. Są one wyposażone m.in. w systemy stabilizujące kontenery.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?