Wystarczy przejść się głównymi ulicami jakiejkolwiek Gdyńskiej dzielnicy żeby przekonać się, że kampanie wchodzą już w decydującą fazę. Miniony tydzień wystarczył, żeby niemal każdy słup i latarnia zapełniły się dwoma, trzema a czasem nawet i czterema plakatami wyborczymi.
Zbigniew Kozak plakatowym numerem jeden
W Gdyni jako pierwsi z plakatową kampanią wystartowali przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości, a absolutny prym zarówno w tej partii jak i w całej Gdyni wiedzie obecny poseł Zbigniew Kozak, do którego należy mniej więcej co trzeci plakat i co drugi słup w mieście. Inni jego koledzy z partii też zaczynają już plakatowanie.
Nie próżnują także pozostałe partie, choć w porównaniu do kandydatów PiS, są na razie nieco nieśmiałe w swoich działaniach promocyjnych. W przypadku Platformy Obywatelskiej łatwo zauważyć na razie plakaty Radomira Szumełdy. Wisi także bardzo wiele plakatów niezależnego Romana Nowosielskiego. Natomiast Sojusz Lewicy Demokratycznej plakatować Gdynię zaczął "dopiero" w czwartek. Z plakatów uśmiechają się do nas serdecznie Tomasz Bojar-Fijałkowski oraz Mariusz Falkowski. Zarówno w przypadku PO jak i SLD nie wątpimy jednak, że to dopiero początek, a dzięki słupom i latarniom poznamy znacznie większą liczbę gdyńskich kandydatów do sejmu i senatu.
Mieszkańcy: zdania o plakatach są podzielone
Jednych drażnią, inni je ignorują - ludzie z takimi poglądami wydają się przeważać. Nie brak jednak pozytywnych opinii mówiących, że dzięki temu przypominamy sobie o tak ważnym wydarzeniu jakim są wybory, które zdeterminują w dużej mierze to, co dziać się będzie w kraju przez następne kilka lat. Zasady w tym kto co lubi nie ma żadnej.
- Olewam je i tyle - mówi Tomek, zapytany przez nas o zdanie na temat plakatów. - Ja je oczywiście dostrzegam, ale nie mają dla mnie znaczenia bo nie mówią nic o kandydacie - twierdzi z kolei jego dziewczyna Klaudia.
- Przyznaje, że przyglądam się im chodząc ulicami Gdyni. W moim trybie życia i pracy to często jedyny sposób, żeby dowiedzieć się choćby tego jak kandydaci wyglądają i jakoś ich skojarzyć - mówi Ksawery, pracujący w centrum jako manager.
- W tym momencie nie przeszkadzają mi szczególnie, bo nie ma ich jeszcze aż tak dużo. Ale patrząc na to jak było w ubiegłych latach wiem, że pewnie za tydzień czy dwa będą mnie już irytowały - mówi z kolei Andżelika, studentka Akademii Morskiej.
Jedyne co jest pewne, to to, że plakatów w Gdyni na pewno jeszcze przybędzie. Miejsca do ich umieszczania zostało jeszcze bardzo wiele, nawet mimo ograniczeń wprowadzonych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni (komunikat ZDiZ prezentujemy w ramce poniżej). Najbliższy miesiąc kampanii, oraz kolejne kilka tygodni po niej, przeznaczone na usuwanie plakatów pozostaje nam więc tylko przeczekać.
W związku z rozpoczęciem kampanii wyborczej w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, przypominamy wszystkim komitetom wyborczym, że plakaty i hasła wyborcze można umieszczać na ścianach budynków, przystankach komunikacji publicznej, tablicach i słupach ogłoszeniowych, ogrodzeniach, latarniach, urządzeniach energetycznych, telekomunikacyjnych i innych wyłącznie po uzyskaniu zgody właściciela lub zarządcy nieruchomości, obiektu lub urządzenia. Jednocześnie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni informuje, żewyraża zgodę na umieszczanie plakatów i haseł wyborczych na słupach, latarniach i innych urządzeniach i obiektach zlokalizowanych w pasie drogowym dróg publicznych i dróg znajdujących się w zarządzie gminy z wyłączeniem: - zmodernizowanego odcinka ulicy Świętojańskiej wraz z Placem Kaszubskim, - zmodernizowanego węzła drogowego w rejonie Wzgórza św. Maksymiliana, - alei pieszej w środkowym pasie Skweru Kościuszki i Alei Jana Pawła II - oraz Bulwaru Nadmorskiego. Plakaty i hasła wyborcze należy umieszczać w taki sposób, by nie stwarzały zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Z tego powodu zabrania się umieszczania materiałów wyborczych na słupach i obiektach, na których zamontowane są znaki drogowe i urządzenia sygnalizacji ulicznej. |
"Piękny kit" będzie następcą "Montelansino" | Magdalena Frąckowiak robi światową karierę | Męska kampania Reserved - jesień 2012 |
|
Napisz tekst, opublikuj zdjęcia i wygraj nawet 500 zł!Każdy, kto opublikuje artykuł lub fotoreportaż w MMTrojmiasto.pl automatycznie weźmie udział w konkursie "Tym żyje miasto", w którym co miesiąc do wygrania jest 500 zł. | |||
dodaj artykuł | dodaj wpis do bloga | dodaj fotoreportaż | dodaj wydarzenie |
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?