Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamkną kasy w pomorskich gazowniach

Krystyna Paszkowska
W gazowni w Tczewie mieszkańcy nie mogą już opłacać rachunków za gaz pięć dni w tygodniu. Kasa jest czynna tylko dwa razy w tygodniu (poniedziałek i czwartek), a za kilka tygodni mają ją zamknąć całkowicie. Ludziom pozostaje poczta, przelewy bankowe lub internetowe.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwa SA Pomorski Oddział Obrotu Gazem w Gdańsku tłumaczy, że jest to efekt obecnie panujących trendów.
- Decyzja o wprowadzeniu początkowo ograniczenia godzin pracy, a ostatecznie zamknięcia kasy w Biurze Obsługi Klienta w Tczewie podyktowana była malejącym zainteresowaniem Klientów bezpośrednim dokonywaniem opłat za dostarczenia paliwa gazowego w kasie - mówi Izabela Dyguła, rzecznik PGNiG Pomorskiego Oddziału Obrotu Gazem w Gdańsku. - Od dłuższego czasu odnotowywaliśmy spadek liczby osób w ten sposób regulujących opłaty.
Klienci narzekają, że nie było wcześniejszej informacji, że zmienią się godziny urzędowania. - Chciałam zapłacić za gaz, a tu informacja, że nieczynne - mówi zasmucona starsza pani. - Przecież można było uprzedzić ludzi choćby na blankietach z opłatą.
- Obecnie, zgodnie z oczekiwaniami klientów, idziemy z duchem czasu i dążymy do takiej obsługi, która nie wymaga osobistego kontaktu z klientem - wyjaśnia Izabela Dyguła. - Szanując jego czas, oferujemy korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Docelowo pragniemy większość spraw związanych z obsługą klientów załatwiać bez ich osobistego zaangażowania.
Do takich nowoczesnych narzędzi należy e-BOK - Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, gdzie można monitorować swoje płatności za gaz, prowadzić bieżącą kontrolę salda rachunku i szczegółowo przeanalizować historię zużycia gazu.
Zmiany nie podobają się przede wszystkim starszym osobom. - Przecież nie mam pojęcia, jak takie sprawy załatwiać - mówi nasza Czytelniczka z Tczewa. - W końcu będziemy musieli znowu płacić za przekazy, a to kosztuje.
Kasa w Biurze Obsługi Klienta pracować będzie w poniedziałki w godz. 7-10, 10.20-16 oraz w czwartki w godz. 7-10, 10.20-14.30 jedynie do 31 sierpnia.
Mieszkańcy są wkurzeni także tym, że teraz rachunki przychodzą co 4 miesiące. Taki rachunek, to często połowa emerytury. Czy nie prościej byłoby wysyłać je co miesiąc?- Po wprowadzeniu nowego sposobu rozliczania klient otrzyma jednorazowo trzy faktury za gaz, z terminami płatności rozłożonymi równomiernie co cztery miesiące w ciągu roku - wyjaśnia rzecznik. - Na razie pozostaje jedynie zaliczkowa wpłata na konto, rozliczana przy wystawianiu kolejnej faktury.

Od 1 września br. rachunki w kasie można będzie opłacić wyłącznie w siedzibie Biura Obsługi Gdańsk, w Gdańsku przy ul. Wałowej 41/43.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniew.naszemiasto.pl Nasze Miasto