Zwyczaj picia kawy pochodzi… z Gdańska. Tu powstały pierwsze kawiarnie zwane kafehausami

Pola LewickaZaktualizowano 
Kaboom.pics/Karolina Grabowska
Kawa po pojawieniu się w Polsce nie cieszyła się dużą popularnością - uważano ją za napój niesmaczny, a nawet szkodliwy. Dopiero pierwsze kawiarnie zwane kafehausami, które pojawiły się w Gdańsku na przełomie XVII i XVIII w., wprowadziły kawę na salony.

Na Pomorzu narodziła się miłość do kawy

Kubek gorącego napoju pobudza z rana, ale i ratuje nas w ciągu dnia, gdy czujemy, że spada nam poziom energii.
Według szacunków Food Research Institute, rocznie Polacy wypijają średnio ponad 500 porcji kawy na osobę. CBOS podaje natomiast, że nawet 60% sięga po nią co najmniej raz dziennie. Zarówno z badań, jak i obserwacji społecznych wynika jedno – Polacy uwielbiają kawę i często nie wyobrażają sobie bez niej dnia. Nie umknęło to uwadze przedsiębiorców, którzy oferują ją już nie tylko w kawiarniach, ale i na stacjach benzynowych, w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych, powstają nawet pralnie połączone z kawiarniami.

Dokąd na kawę w Trójmieście? Najlepsze kawiarnie w Gdańsku, Gdyni i Sopocie [galeria zdjęć, ranking miejsc]

Połączenie kawy i zakupów to przepis na idealne popołudnie?

- Analizując potrzeby klientów naszego Centrum dostrzegliśmy również ich zamiłowanie do kawy – obecne w Designer Outlet Gdańsk kawiarnie cieszą się dużą popularnością. Wiemy, że kubek tego napoju może poprawić nastrój i dodatkowo umilić zakupy. - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk. - 11 maja otwarty został jedyny na Pomorzu outletowy salon Tchibo, w którym prócz zakupu kawy oraz skorzystania z baru kawowego klienci będą mieli możliwość nabycia produktów z tematycznych kolekcji Tchibo.

Aromat kawy poprawia samopoczucie

Z badania opublikowanego w ubiegłym roku w Journal of Environmental Psychology wynika, że zapach kawy poprawia nasze zdolności poznawcze, optymalizuje zdolność skupienia uwagi oraz umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów.

Jej aromat pozytywnie wpływa też na nasze samopoczucie, dlatego też cukiernie, czy sklepy z kawą często wykorzystują go w tzw. aromamarketingu. Dzięki dodatkowemu rozpyleniu zapachu kawy, klienci są bardziej zrelaksowani i zadowoleni z czasu spędzonego w kafeterii oraz dokonanych zakupów.

- Zakupy z kubkiem kawy w ręku to idealne połączenie dwóch przyjemności. Otwierający się u nas salon outletowy Tchibo jest pod tym względem unikatowy – o ile zapach kawy w kawiarni czy cukierni jest czymś standardowym, o tyle cieszenie się nim podczas zakupu odzieży i artykułów gospodarstwa domowego nie jest już tak oczywiste. W Polsce pomysł ten przyjął się doskonale, jesteśmy przekonani, że docenią go również klienci naszego Centrum – dodaje Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.

POLECAMY NA STRONIE KOBIET:

Wideo

Materiał oryginalny: Zwyczaj picia kawy pochodzi… z Gdańska. Tu powstały pierwsze kawiarnie zwane kafehausami - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3