Decyzję o podjęciu strategicznej współpracy przez oba podmioty ogłoszono w poniedziałek. Właściciel Polskiego Busa firma – Souter Holdings Poland będzie na jej mocy wykonywać przewozy dla FlixBusa. Niemiecka firma poza marką zapewni też nową platformę sprzedaży i całe zaplecze technologiczne. O szczegółach tego czy i jak zmienią się ceny biletów pasażerowie dowiedzą się wkrótce.
Główne założenie taryfowe ma się nie zmienić – ceny biletów dalej będą zaczynać się od 1 zł
– Uważam, że mimo zmian właścicielskich ceny biletów pozostaną dumpingowe. Sukces Polskiego Busa wyrósł parę lat temu głównie na słabości kolei. Ta jednak coraz lepiej, przez modernizacje, nadrabia dawne zaległości, dużo szybciej jeździmy chociażby na trasie Gdańsk – Warszawa. Polski Bus i w ogóle autobusowy transport dalekobieżny musi zatem coraz bardziej przenosić środek ciężkości swojej działalności z połączeń między dużymi miastami na trasy, gdzie kolej wciąż nie jest konkurencyjna lub nie ma jej wcale – komentuje Paweł Rydzyński, ekspert rynku transportowego.
FlixBus był postrzegany jako konkurencja dla PolskiegoBus
Do tej pory na rynku polskim FlixBus był obecny od 2015 roku i współpracował z firmą PolskiBus.com w zakresie tras międzynarodowych (do Berlina, Pragi, Wiednia, Bratysławy i Budapesztu). Ponadto uruchomił też połączenia międzynarodowe z Polski pod własnym szyldem w oparciu o polskich i zagranicznych przewoźników. W sumie niemiecki potentat w całej Europie dociera obecnie do 1400 miejscowości w 26 krajach.
– Wchodzimy do Polski, żeby się rozwijać, planujemy mieć poza PolskiBus.com kilkunastu innych partnerów przed sezonem letnim 2018 r. Będziemy rozwijać siatkę połączeń krajowych, bazując na tym, co zbudował Polski Bus – mówił na konferencji o ogłoszeniu współpracy Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce.
Wszystkie sprzedane dotychczas przez Polski Bus bilety zachowują ważność. Tak też będzie w kolejnych miesiącach, aż do momentu, kiedy powstanie wspomniana ujednolicona platforma sprzedaży.
W Gdańsku umorzono śledztwo w sprawie autobusów turystycznych z otwartym dachem.
Dotychczas jeżdżące w czerwonych barwach pojazdy Polskiego Busa zostaną wyposażone w nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów (on-line), nawigację dla kierowców oraz system monitorujący bezpieczeństwo jazdy zgodnie ze standardami FlixBusa. Dzięki usunięciu sześciu foteli z autokarów pasażerowie zyskać mają także więcej miejsca na nogi. Dostęp do internetu w ramach sieci Wi-Fi w autokarach będzie bezpłatny na terenie całej Europy.
Czy Polaków będzie stać na samochody elektryczne?
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?