Ostatni pociąg z Wrocławia do Bielan Wrocławskich, Kobierzyc i Sobótki pojechał osiemnaście lat temu. Od tamtej pory kursują tam jedynie składy towarowe. Ma się to zmienić w ciągu najbliższych dwóch lat. PKP PLK rozpisała przetarg, który wyłoni wykonawcę remontu linii.
Prace pomiędzy Wrocławiem Głównym a Sobótką Przedmieściem mają potrwać dwa lata i zakończyć się 31 października 2020 r. Kolejne dwa miesiące zajmą odbiory. Oznacza to, że na początku 2021 r. pociągi pojadą z Dworca Głównego do Bielan Wrocławskich, Kobierzyc i Sobótki, a docelowo do Świdnicy. Po drodze zatrzymają się także m.in. na Partynicach, Wojszycach, Ołtaszynie i Jagodnie, dzięki czemu połączenie kolejowe z centrum zyskają mieszkańcy południowego Wrocławia. Po remoncie pociągi mają osiągać prędkość 100 km/h.
Jak wynika z dokumentacji przetargowej, na południu Wrocławia pociągi zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej - oba przystanki będą miały osobne perony w zależności od kierunku jazdy oraz w rejonie ul. Bardzkiej i Buforowej. Pociągi na jednotorowej linii będą mijały się w dwóch miejscach - w Sobótce Zachodniej oraz Bielanach Wrocławskich.
PKP PLK wyremontują także odcinek pomiędzy Świdnicą Kraszowicami a Jedliną-Zdrój. Prace wykona Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" za 135 mln zł. Zwycięska firma do marca ma wykonać projekt, a do 20 listopada zakończyć remont linii.
ZOBACZ TAKŻE:
Bezpieczeństwo na drogach podczas weekendu i w Boże Ciało
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?